آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

تعامل ایران و امریکا در منطقه؛ خودداری کنگره از تصویب طرح ضد ایرانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

توصیه سرمقاله روزنامه امریکایی برای تسهیل اجرای برجام
تعامل ایران و امریکا در منطقه؛ خودداری کنگره از تصویب طرح ضد ایرانی

روزنامه امریکایی "نیویورک تایمز" با انتشار سرمقاله ای اشاره می کند که از زمان انعقاد برجام از ماه جولای گذشته ایران هنوز منتظر لمس کردن مزایای اقتصادی ناشی از آن است.

این نشریه می نویسد:"ایرانیان ناامید هستند. طبق توافق وعده داده شده که تحریم های وضع شده علیه ایران از سوی سازمان ملل متحد لغو خواهند شد و اموال بلوکه شسده ایران آزاد می شوند. ایران به وعده های خود عملا کرده است.

ایران اکنون تولید نفت خود را افزایش داده و به حدود 50 میلیارد دلار از ذخایر ارزی در بانک های خارجی دسترسی پیدا کرده است. با این حال، ایران با مشکل بازسازی اقتصاد خود مواجه است. ماه گذشته، مقام معظم رهبری از وجود مشکلات و محدودیت ها در زمینه تجارت و فعالیت های بانکی انتقاد کردند. یکی از موانع اصلی این است که اکثر تحریم های امریکا در حوزه تروریسم و به اصطلاح نقض حقوق بشر و آزمایش های موشکی باقی مانده است. ایران می دانست

که لغو همه تحریم ها هرگز بخشی از توافق هسته ای نبوده است. این بدان معناست که شرکت های امریکایی هنوز هم از تجارت و معامله با ایران به استثنای بخش های هوانوردی، فرش و تولیدات کشاورزی منع شده اند. ایران هنوز هم از استفاده از نظام مالی امریکا و واحد ارزی دلار منع شده است. بسیاری از بانک های خارجی نیز از ترس مجازات های امریکا درباره نقض احتمالی تحریم ها از همکاری با ایران هراس دارند. پیش از توافق هسته ای ایران به طور گسترده ای از نظر ارتباط با بانک های بین المللی در انزوا قرار گرفته بود. کارشناسان می گویند که بانک های ایران به شدت بد مدیریت می شوند و عدم شفافیت در آن ها وجود دارد و این موضوع ریسک سرمایه گذاری برای بانک های خارجی در ایران را افزایش داده است. از سوی دیگر ایران از دولت اسد در سوریه حمایت می کند ، از حزب الله لبنان حمایت کرده و آزمایش های موشکی نیز انجام می دهد. اوباما اما خواستار تغییر رفتار ایران در منطقه است".

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش خرداد، نیویورک تایمز اشاره می کند که وزارت خزانه داری امریکا نیز با دقت به این موضوع نگاه می کند که ایران تا چه اندازه ای از لغو تحریم ها بهره می برد و در این باره می نویسد:"وزارت خزانه داری در این میان خواستار شفاف شدن وضعیت تعامل اقتصادی با ایران است. هیچ گونه محدودیتی برای بانک های خارجی به منظور معامله با ایران با یورو و یا ارزش های غیر از دلار وجود ندارد. این درعمل بدان معناست که معاملات در سطح خرد قابل انجام هستند اما در موارد بزرگتر مانند قراردادهای نفتی مشکل ایجاد می شود چرا که برای معامله در آن حوزه دسترسی به سیستم مالی امریکا و واحد ارزی دلار ضروری است".

نیویورک تایمز در پایان اشاره می کند که تا زمانی که ایران به تعهدات خود طبق برجام پایبند مانده کنگره نباید گام هایی بردارد که سرمایه گذاران را از معامله با ایران دلسرد کند و در این باره می نویسد:"سناتور مارکو روبیو و مارک کرک که هر دو جمهوریخواه هستند خواستار تصویب طرحی هستند که شرایط کسب و کار با ایران با دلار را دشوارتر سازد و توافق هسته ای را تضعیف کند. این به نفع امریکا است که ایران از توافق هسته ای بهره ببرد و متعهد به تعهداتش باشد و نیروهای میانه رو در ایران تقویت شوند".

 

اخبار سیاست خارجی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------