آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

حکم جدید دیوانعالی آمریکا علیه دارایی های ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دیوان عالی آمریکا اعلام کرد حدود دو میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران باید به خانواده‌های قربانیان آمریکایی که در بمب گذاری سال ۱۹۸۳ در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملات ادعایی منسوب به ایران کشته شدند، پرداخت شود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، دیوان عالی آمریکا روز چهارشنبه حکم داد حدود دو میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران باید به خانواده های قربانیان آمریکایی که در بمب گذاری سال 1983 در مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت و دیگر حملات منسوب به ایران کشته شدند، پرداخت شود.

حکم این دادگاه که با 6 رای موافق در برابر 2 رای مخالف صادر شد شکستی برای بانک مرکزی ایران بود. دیوان عالی آمریکا در حکم خود اعلام کرد کنگره آمریکا با تصویب قانونی در سال 2012 که می گوید از دارایی های بلوکه شده ایران باید برای پرداخت 2.65 میلیارد دلار به خانواده های قربانیان آمریکایی استفاده شود، اختیارات دادگاههای آمریکا را غصب نکرده است.

دادگاه فدرال آمریکا در سال 2007 حکم داده بود که چنین مبلغی باید به این خانواده ها پرداخت شود.

بانک مرکزی ایران از طریق دادگاه استیناف دوم آمریکا در نیویورک با حکمی که در سال 2014 صادر شده بود مخالفت کرده بود. در این حکم اعلام شده بود پولی که در حساب امانی سیتی بنک در نیویورک نگهداری می شود، باید به شکات آمریکایی واگذار شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------