آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

امیر عبداللهیان: ایران تعداد مستشاران نظامی را در سوریه افزایش داده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون وزیر خارجه کشورمان با غیر مسئولانه خواندن نقض آتش بس سوریه، بر حضور مستشاری نیروهای ایرانی در این کشور تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "حسین امیر عبداللهیان" –معاون امور عربی-آفریقایی وزیرخارجه ایران- در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری "اسپوتنیک" گفت: "ما هیچ گونه نیرو و یا یگان ویژه نظامی در سرزمین های سوریه نداریم؛ بلکه به درخواست دولت سوریه، تنها مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مبارزه با تروریسم تخصص دارند، به این کشور اعزام شده اند. در مرحله کنونی، گروهی از مستشاران ارتش جمهوری اسلامی نیز با هدف پشتیبانی مستشاران سپاه پاسداران، در سوریه حضور یافته اند."

"امیرعبداللهیان" در ادامه با اشاره به شهدای ایرانی در سوریه گفت: "این افراد، تنها مشاوره نظامی ارائه می دهند، لکن ضرورت ایجاب کرده است که در مناطق درگیری حضور یافته و به شهادت رسیده اند. کسانی که در سوریه با تروریسم می جنگند، فقط نیروهای ارتش سوریه و داوطلبان دفاع مردمی این کشور هستند."

"عبداللهیان" افزود: "باتوجه به حجم بالای عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها، ایران نیز تعداد مستشاران نظامی خود در سوریه را افزایش داده است."

معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص آتش بس در سوریه، تأکید کرد: "ایران نقض آتش بس در سوریه از جانب گروه های تروریستی و مسلح را امری غیر مسئولانه می داند. مبارزه با تروریسم باید با جدیت دنبال شود؛ در واقع تنها طرفی که در سوریه با تروریسم مبارزه می کند، ایران، روسیه، ارتش سوریه وحزب الله هستند و ائتلاف هایی که برای مبارزه با تروریسم تشکیل شده اند، عملا هیچ کاری انجام نمی دهند."

عبداللهیان در خصوص مذاکرات ژنو، گفت: "بهترین و تنها راه حل بحران سوریه، همین مذاکرات است. ما باید عملیات سیاسی را به پیش ببریم. منظور ما، حل سیاسی از طریق گفتگو میان نمایندگان دولت و نمایندگان مخالفان است."

وی در رابطه با آینده "بشار اسد" –رئیس جمهور سوریه- تصریح کرد: "ایران، بشار اسد را رئیس جمهور قانونی سوریه به حساب می آورد و هیچ کس حق ندارد در خصوص کاندیداتوری وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه تعیین تکلیف کند. هیچ کس، از جمله گروه بین المللی حمایت از سوریه، حق ندارد به نیابت از مردم سوریه تصمیم گیری کند."

حسین امیر عبداللهیان اضافه کرد: "ما به حمایت خود از بشار اسد و مردم سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه می دهیم و تمام تلاش خود را برای نتیجه بخش بودن مذاکرات سیاسی به کار می گیریم. ما از آغاز در نشست های گروه بین المللی حمایت از سوریه حضور داشته ایم و این گروه یکی از راه های کمک به حل سیاسی بحران در سوریه است؛ ولی باید به این نکته مهم توجه داشت که این گروه بین المللی حق ندارد به جای مردم سوریه تصمیم گیری کند."

معاون وزیر خارجه کشورمان در پایان با اشاره به دیدار با "میخائیل بوگدانوف" همتای روس خود گفت: "ما در این دیدار زمان اولیه نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه را بررسی کردیم، ولی هنوز دعوتنامه ها برای طرف های ذی ربط ارسال نشده است."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------