آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واکنش وزیر انرژی آمریکا به اظهارات ترامپ درباره توافق هسته ای با ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر انرژی آمریکا ضمن تاکید بر اهمیت پایبندی کشورش به برجام، نسبت به عواقب زبر پا گذاشتن آن از سوی کشورش هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، وزیر انرژی آمریکا با رد تلویحی سخنان دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران، گفت: منافع آمریکا و متحدانش در پایبندی به برجام است.

 «ارنست مونیز» در گفت وگو با شبکه خبری «بلومبرگ»، در واکنش به اظهار نظر ترامپ مبنی بر لزوم مذاکره مجدد درباره توافق هسته ای با ایران، گفت: من درباره صحبت های هیچ شخص خاصی اظهار نظر نمی کنم.

 مونیز در ادامه تأکید کرد: اما سیاست و موضع ما بسیار روشن است؛ ما به توافقی دست یافتیم که هرگونه نگرانی از برنامه احتمالی ایران در زمینه دستیابی به سلاح هسته ای را به میزان قابل توجهی برطرف کرد.

 وزیر انرژی آمریکا با تأکید بر همکاری کشورهای دیگر عضو گروه ۱+۵ برای دستیابی به این هدف، افزود: همانطور که «برنت اسکوکرافت» مشاور امنیتی بوش پدر گفت، چنانچه ما از این توافق خارج شویم، تنها خواهیم ماند؛ و چنین کاری اصلاً سودمند نیست.

 مونیز ادامه داد: آمریکا در صورتی که از برجام کنار بکشد تمام اهرم های نظارت بر برنامه هسته ای ایران را از دست می دهد و بسیار بعید است که بتوانیم بار دیگر تحریم های بین المللی قابل ملاحظه ای برقرار کنیم.

 وی در پایان اظهار کرد:  به نفع آمریکا و متحدانش است که ایران را به توافق هسته ای پایبند نگاه داریم و تعهدات خودمان را در قالب برجام نیز انجام دهیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------