آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر دادگستری: علیه عربستان اعلام جرم می‌کنیم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر دادگستری گفت: پرونده شکایت فاجعه منا در مجامع بین المللی پیگیری می شود و در این زمینه، علیه عربستان اعلام جرم می‌کنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی افزود:‌ پیگیری پرونده فاجعه منا ادامه دارد و ما هم اکنون مشغول بررسی راه‌های مختلف ارجاع این پرونده به مجامع بین‌المللی هستیم تا به نتایج مطلوب برسیم.
 
وی گفت‌: از آنجایی که این پرونده علیه کشوری دیگر تشکیل شده است، محاکم ما نمی‌توانند علیه عربستان اعلام جرم و اقامه دعوا کنند.
 
پورمحمدی افزود:‌ پیگیری‌های حقوقی ادامه دارد؛ وکیل و مشاوران حقوقی گرفته‌ایم اما بیشترین بخش کار باید از طریق مراجع دیپلماتیک کشور پیگیری شود و قوه‌قضائیه هم برای تسریع در این پرونده کمک می‌کند.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد:‌ هم‌اکنون شکایات خانواده شهدای منا ثبت شده و ما علیه عربستان اعلام جرم خواهیم کرد.
 
پورمحمدی گفت: دولت عربستان به نظام حقوقی بین‌المللی پایبند نیست و محاکم داخلی این کشور هم استقلال لازم را ندارند و موانع بزرگی سر راه رسیدگی ماست.
 
2 مهر سال 94 در مراسم رمی جمرات، 2431 حاجی بر اثر ازدحام جمعیت ناشی از بی‌تدبیری سعودی‌ها جان باختند که 464 نفر از این حجاج ایرانی بودند. پس از وقوع این فاجعه، دادستانی کل کشور مامور رسیدگی به پرونده شد  که دادسرای ناحیه 27 تهران نیز به ثبت شکایات و اسناد فاجعه منا اختصاص داده شد. از آن تاریخ تا امروز پیگیری شکایات خانواده جان باختگان منا در مراجع قضایی ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------