آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

بعیدی‌نژاد: نفی دستاوردها را هیچ‌کس باور نمی‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت‌خارجه نوشت: ایران تا اجرای کامل اهداف برجام و حذف تمامی موانع بانکی و مالی از پای نخواهد نشست و ابزارهای کافی برای اعمال فشار بر طرف مقابل را هم داراست.

به گزارش ایلنا، حمید بعیدی‌نژاد امروز در کانال تلگرام خود نوشت:

١- انسان بطور کلی فراموش کار است و لذا یادآوری همواره مفید است، چنانکه آمده است: "انّ‌ الذّکری تنفع المومنین". ان‌شاالله که  یادمان نرفته که هدف و مبنای اصلی مقاومت و تلاش ملت و دولت ما در 12 سال‌گذشته درباره بحث هسته‌ای اجرای حق مسلم کشورمان در انجام غنی‌سازی با هدف تولید سوخت هسته‌ای رآکتور بوشهر بوده است. آن‌زمان حتی آمریکا هم علی‌رغم موضع همیشگی خود اعلام کرده بود با ساخت و راه‌اندازی رآکتور هسته‌ای توسط ایران کنار می‌آید.

٢- سال 1384 یعنی سالی که از قطعنامه‌های شورای امنیت و تحریم‌های بین‌المللی خبری نبود سه کشور اروپایی با ارائه پیش‌نویس توافقی حاضر بودند به ایران در قبال دست کشیدن از انجام غنی‌سازی امتیازات مهم سیاسی، اقتصادی، تجاری و فن آوری بدهند. همان سال آقای دکتر روحانی در دوران پایانی مسئولیت‌شان بعنوان دبیر شورای‌عالی امنیت‌ملی این موضع سه کشور را مردود و آن را اهانت به ملت ایران اعلام کردند.دولت وقت حتی قبل از انتقال قدرت به دولت جدید آقای احمدی‌نژاد تعلیق را شکست و انجام غنی‌سازی را از سر گرفت.

٣- ملت ایران سال‌های سال در تظاهرات و راهپیمایی‌های 22 بهمن و مناسبت‌های مختلف بر حق مسلم هسته‌ای خود تاکید نمود و بر پایه همین اصل، ایران قطعنامه‌های صادره از سوی شورای امنیت را که درخواست تعلیق و یا توقف مجموعه برنامه های غنی‌سازی ایران را داشتند مردود دانست و بر ادامه مقاومت تا احقاق حقوق مسلم خود تاکید نمود. اگر تفاهم ژنو و برجام هر دو به نتیجه رسیدند به این علت بود که کشورهای عضو دائم شورای امنیت پذیرفتند که برخلاف خواسته مندرج در قطعنامه‌های شورای امنیت انجام غنی‌سازی توسط ایران را بپذیرند و قطعنامه‌ها و تحریم‌های تنبیهی را هم لغو کنند. تقلیل مبنای مقاومت ملت ایران بر خواسته‌های اقتصادی در شرایطی که سیاست ایران به وضع شدیدترین تحریم‌های مالی و اقتصادی علیه کشورمان انجامید اصلا پاسخگوی علت ایستادگی ملت ما نیست.

٤- ایران تا اجرای کامل اهداف برجام و حذف تمامی موانع بانکی و مالی از پای نخواهد نشست و ابزارهای کافی برای اعمال فشار بر طرف مقابل را هم داراست اما این نباید باعث شود که اولاً دستاورد بسیار مهم تداوم غنی‌سازی و دیگر برنامه‌های مهم هسته‌ای را نادیده بگیریم، ثانیاً اهداف برجام را به منافع اقتصادی تقلیل دهیم و ثالثاً با کم ارزش کردن حرکت‌های مهم اقتصادی و تجاری پسابرجام که هم به گشایش‌های مهمی برای کشورمان و هم به لغو ده‌ها تحریم در حوزه‌های حمل‌ونقل، کشتیرانی، بیمه، هواپیمایی، صادرات نفت و محصولات پتروشیمی، تولید قطعات خودرو و غیره انجامیده است، اعلام کنیم دستاوردهای برجام"هیچ"بوده است. کافی‌ست شرایط گذشته کشور را از یاد نبریم. یقین بدانیم نفی دستاوردها را هیچ‌کس باور نمی‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------