آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ترامپ در توافق هسته‌ای بازنگری می‌کند/ «برجام» مجدداً به کنگره می‌رود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مشاور نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا:
ترامپ در توافق هسته‌ای بازنگری می‌کند/ «برجام» مجدداً به کنگره می‌رود

مشاور سیاست خارجی نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته که وی در صورت ورود به کاخ سفید، بار دیگر درباره «برجام» مذاکره خواهد کرد.

به گزارش فارس، مشاور سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته وی به دنبال ابطال توافق هسته‌ای با ایران، موسوم به «برجام» نخواهد بود.

وی به رغم این گفته که میلیاردر جنجالی انتخابات آمریکا در صورت ورود به کاخ سفید برای بازنگری در این توافق، تلاش خواهد کرد.  

«والید فیرز» در گفت‌وگو با نشریه «دیلی‌کالر»، در پاسخ به سوالی در این باره عنوان کرد: «خیر؛ او قصد شانه خالی کردن از قبول توافقی که امضای رسمی ایالات متحده را دارد، ندارد.»

مشاور سیاست خارجی میلیاردر جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «او، مرد قانون است. اما، او بار دیگر این توافق را از منظر قانونی بررسی خواهد کرد. بنابراین، او توافق را به همین نحوی که هست، اجرا نخواهد کرد، بلکه بعد از مذاکره مورد به مورد درباره آن با ایران یا برخی از متحدان، در آن بازنگری خواهد کرد.»

«فیرز» با یادآوری اینکه «ترامپ» از توافق دیپلماتیک فعلی ناراضی است گفت که او معتقد است می‌توان آن را با گرفتن بازخورد و مشورت از نمایندگان کنگره بهبود بخشید.

مشاور سیاست خارجی ترامپ گفت: «ترامپ تا کنون گفته که مذاکرات ضعیفی برای این توافق صورت گرفته و او آن را دوست ندارد.»

وی اضافه کرد: «(ترامپ) وقتی که رئیس‌جمهور شود، پس از رایزنی درباره آن با مشاورانش، بار دیگر درباره آن مذاکره خواهد کرد.»

«فیرز» تصریح کرد که یکی از احتمال‌ها این است که ترامپ، در صورت ورود به کاخ سفید، برجام را بار دیگر به کنگره بفرستد.

«ترامپ»، قبل‌تر هم موضوع مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای امضا شده بین ایران و گروه 1+5 را مطرح کرده بود.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، در آن زمان گفته بود که توافق هسته‌ای، تنها بین ایران و آمریکا امضا نشده که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بخواهد درباره آن مذاکره مجدد انجام دهد.

وزیر خارجه ایران، به علاوه تأکید کرده بود که برجام، «سندی بین المللی» است که اجرای آن توسط قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد تضمین شده است.



تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------