آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

واکنش وزارت خارجه به ممنوعیت فروش بوئینگ به ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

قاسمی در واکنش به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا
واشنگتن باید مغایرت‌ها با برجام را رفع کند/به مسائل داخلی‌شان کاری نداریم/ زیان بدعهدی‌ها نصیب خودشان می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ با بیان اینکه به مسائل داخلی آمریکا کاری نداریم، گفت: واشنگتن موظف است هر چه با برجام مغایرت داشته باشد را رفع کند.

به گزارش فارس، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در واکنش به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا به منظور جلوگیری از فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران گفت: دولت آمریکا موظف است هرچه با برجام مغایرت داشته باشد را رفع کند.

وی تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی ایران عمل به تعهدات طرف مقابل اهمیت دارد و ما به مسائل داخلی آمریکا کاری نداریم و دولت ایالات متحده را مسئول اجرای تعهدات آن کشور می‌دانیم.

قاسمی با بیان اینکه چگونه آنها موانع داخلی‌شان را مرتفع کنند مشکل دولت آمریکاست، افزود: حساسیت‌ها و گرو کشی‌های جناح‌های داخلی در آمریکا آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قابل درک است، اما بی شک زیان جبران‌ناپذیر این اختلافات داخلی و کارشکنی‌ها و بدعهدی‌ها نصیب خودشان خواهد شد.

مجلس نمایندگان آمریکا در رأی‌گیری شفاهی 7 ژوئیه (17 تیرماه)، متمم‌هایی در لایحه بودجه با هدف متوقف کردن فروش هواپیمای بوئینگ به «ایران ایر» را به تصویب رساند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------