آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آیا ایران به اسرائیل حمله نظامی خواهد کرد؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ایران می تواند به طور موثرتر با استفاده از حزب الله لبنان به جنگ اسرائیل برود. تکرار دائمی توانایی هایی سپاه می تواند احساسات ملی گرایانه مردم در ایران را تقویت کند.

شبکه خبری "العربیه" با انتشار تحلیلی مدعی است که به نظر می رسد تنش میان تهران و تل اویو رو به گسترش است. این شبکه به گمانه زنی درباره احتمال اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل پرداخته و می نویسد:"سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه اخیرا گفته بود که حزب الله لبنان 100 هزار موشک آماده برای ضربه زدن به اسرائیل در اختیار دارد او تهدید کرده بود در صورتی که اسرائیلی ها اشتباهات گذشته را تکرار کنند این موشک ها به سوی سرزمین های اشغالی شلیک خواهند شد. او افزوده بود که امروز زمینه بیش از هر زمان دیگری برای فروپاشی رژیم صهیونیستی فراهم است. این مقام سپاه هشدار داد اگر اسرائیل حرکت اشتباهی انجام دهد مورد حمله قرار خواهد گرفت. چند هفته پیش نیز احمد کریم پور یکی از مشاوران ارشد سپاه قدس گفته بود که ایران می تواند اسرائیل را در کمتر از هشت دقیقه نابود کند و در این باره تنها فرمان مقام معظم رهبری کافیست".

به گزارش خرداد، این شبکه خبری در ادامه مدعیست که در عمل ایران نمی تواند وارد درگیری مستقیم با اسرائیل شود و در این باره می نویسد:"ایران می خواهد جنگ روانی ایجاد کند. اگرچه ایران از  لحاظ جغرافیایی و جمعیت بزرگتر و بیش تر از اسرائیل است اما توان نظامی کمتری دارد. حتی درمورد قابلیت های موشکی نیز اسرئیل موشک های دوربرد با تعداد بیش تری را در اختیار دارد. نکته دیگر آن که ظرفیت هسته ای اسرائیل و بیش از 200 کلاهک هسته ای که تخمین زده شده دارد علاوه بر موشک های بالستیک قاره پیما و زیردریایی های هسته ای سبب می شود تا ایران نخواهد وارد درگیری با اسرائیل شود".

این شبکه خبری در ادامه می نویسد:"ایران می تواند به طور موثرتر با استفاده از حزب الله لبنان به جنگ اسرائیل برود. تکرار دائمی توانایی هایی سپاه می تواند احساسات ملی گرایانه مردم در ایران را تقویت کند. این روش موفق بوده است نطرسنجی ها بارها و بارها نشان داده اند که حتی آن دسته از شهروندان ایراین که دلبستگی ای به نظام نداشته اند با برنامه هسته ای و توان اتمی ایران موافق هستند".

نکه قابل توجه آنجاست که این شبکه خبری در حایل این ادعاها را مطرح می کند که اخیرا یکی از ژنرال های پیشین سعودی با مقام های اسرائیلی دیدار کرده است و شواهد زیادی از نزدیکی اسرائیل و عربستان سعودی علیه وجود دارد.

 

خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------