آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

واکنش وزارت خارجه آمریکا به نامه احمدی‌نژاد به اوباما



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به سئوالی درباره موضع واشنگتن به نامه ارسال شده از رئیس‌جمهور قبلی ایران برای رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داد.

به گزارش فارس، «الیزابت ترودو»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که نامه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران به باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را دیده است.

محمود احمدی‌نژاد روز دوشنبه در نامه‌ای به اوباما از وی خواسته بود نسبت به رفع توقیف دو میلیارد دلار از دارایی‌های مصادره شده ایران اقدام کند.

«ترودو» در پاسخ به سوال یکی از حاضران در این باره، با بیان اینکه «این نامه را دیده‌ایم» گفت که برای جزئیات آن «شما را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع می‌دهیم».

وی همچنین به اظهارات ضدآمریکایی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه واکنش نشان داد.

«ترودو» در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا واشنگتن ادبیات ضدآمریکایی اردوغان در سفر به روسیه و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را جدی می‌گیرد، گفت که اظهارات وی «سازنده نیست.» وی همچنین گزارش‌های منعکس‌شده در رسانه‌های ترکیه که واشنگتن را به نقش‌آفرینی در کودتای نافرجام این کشور متهم کرده‌اند را «توهم توطئه» خواند.

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: «این نوع توهم توطئه و بیانات تحریک‌آمیز اصلاً سازنده نیستند.»

«ترودو» علی‌رغم این، ترکیه را شریک مهم آمریکا خواند و گفت که دو کشور شریک یکدیگر هستند و با یکدیگر همکاری‌ دارند. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیدار اردوغان و پوتین را کم‌اهمیت جلوه داد و گفت که این دو کشور، کشورهایی با حاکمیت ملی هستند و با هم روابط دوجانبه دارند؛ هر دو در حال مبارزه با داعش هستند و با یکدیگر منافع مشترک دارند.

«ترودو» در بخش دیگری از این کنفرانس خبری درباره حمله جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان به کارخانه «العاقل» واقع در منطقه «النهضه» صنعا در یمن اظهارنظر کرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت که واشنگتن از چنین حملاتی نگران است و همواره این نگرانی‌ها را به شریکانش چه به صورت علنی و چه به صورت خصوصی انتقال می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------