آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر خارجه ترکیه: از مردم و دولت ایران به خاطر حمایت از ترکیه تشکر می کنم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با محمد جواد ظریف ، ضمن ستایش از مواضع تهران در حمایت از دولت ترکیه گفت وزیر امور خارجه ایران از همان لحظات اول کودتا بارها با تماس تلفنی حمایت خود را از دولت و ملت ترکیه در قبال کودتاچیان ابراز کرد.

مولود چاووش اوغلو در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک افزود: امروز میزبان برادر عزیزم جواد ظریف هستم. به ایشان خوش آمد می گویم. از برادر عزیزم به خاطر حمایت مردم و دولت ایران تشکر می کنم. آن شب من در سامسون بودم٬ تا صبح نخوابیدم. برادرم ظریف نیز در تهران با ما همراهی کرد و نخوابید. در آن شب بیشترین تماس را با ما داشتند . تا صبح چهار یا پنج بار با من تماس گرفتند٬ در روزهای بعدی نیز به دفعات مکرر گفت و گو کردیم.

وزیر خارجه ترکیه با یادآوری اینکه وزیر خارجه کشورمان قرار بود 17 جولای به ترکیه سفر کند گفت: به خاطر وقوع کودتای نافرجام در 15 جولای ٬این سفر به تعویق افتاد٬ البته آقای ظریف به ما گفتند هر موقع ترکیه اعلام آمادگی کند ، به آنکارا خواهد آمد.


چاووش اوغلو افزود:امروز در دیدار دوجانبه در مورد مسائل مختلف به ویژه روابط سیاسی گفت و گو کردیم. ما در واقع با سفرهای متقابل مقام های بلند پایه دو کشور ٬سال بسیار پرباری داریم.


وی در ادامه گفت :سفر آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به ترکیه مطرح است. آقای زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه به ایران سفر خواهند کرد. سفر هیات کمیسیون سیاست خارجی مجلس به ایران در برنامه است .وزیران خارجه دو کشور نیز تماس مستمری دارند. می خواهیم این تماس ها را همچنان ادامه دهیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------