آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمادگی پارلمان روسیه برای تصویب توافقنامه استقرار گروه هوایی در ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک سناتور ارشد روسی از آمادگی پارلمان این کشور برای تصویب توافقنامه با ایران برای استقرار گروه نیروی هوایی روسیه در پایگاه هوایی همدان خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه تایید کرده است که بمب افکن های راهبردی دوربرد توپولف 22 و جنگنده های سوخو 34 از پایگاه هوایی همدان، حملات هوایی اخیر خود علیه گروه های تروریستی در سوریه را انجام داده اند.

ویکتور اوزروف سناتور عضو کمیته امنیت پارلمان روسیه در مصاحبه با ریانوستی تاکید کرد: شبیه توافقنامه با سوریه برای استقرار نیروی هوایی روسیه، یک توافقنامه نیز با ایران برای استقرار گروه نیروی هوایی روسیه لازم است.

وی در ادامه تصریح کرد: من فکر می کنم که شورای فدراسیون روسیه حاضر است تا این تصمیم را اتخاذ کند.

سناتور روسی در ادامه گفت: استفاده از پایگاه هوایی همدان خطراتی را که متوجه عملیات هوایی روسیه در انجام ماموریت های ضد تروریسم در سوریه است، کاهش خواهد داد.

اوزروف اظهار داشت: ما می دانیم که احتمال دستیابی داعش یا سایر سازمان های تروریستی به تسلیحات ضد هوایی، بسیار کم است ولی علی رغم این مساله، استفاده تنها از یک پایگاه هوایی در سوریه برای انجام حملات هوایی، برخی خطرات محدود را برای نیروی هوایی ما ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: به نتیجه رسیدن چنین توافقی با ایران نشانگر تعمیق همکاری های مسکو و تهران است. همکاری روسیه و ایران که در چنین منطقه پرتنشی واقع شده، به نفع وضعیت کلی خاورمیانه خواهد بود.

هفته گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طرح استقرار گروه نیروی هوایی این کشور در خاک سوریه را به پارلمان برای تصویب نهایی ارائه کرده است.

پیش از این راشاتودی در خبری اعلام کرد که مسکو و تهران قراردادی نظامی را امضا کرده‌اند که به موجب آن هواپیماهای روسی از فرودگاه همدان برای حمله به مواضع داعش در سوریه استفاده می‌کنند.

هنوز گزارش درمورد تعداد هواپیماهای مستقر در پایگاه هوایی همدان منتشر نشده است.

مزیت اصلی برای هواپیماهای روسی کاهش قابل توجه زمان پرواز تا اهداف تروریستها در سوریه است. بمب‌افکن‌های دوربرد روسی پیش از این حملات خود را از پایگاه موزدوک روسیه انجام می‌دادند و باید مسافت 2000 کیلومتری برای رسیدن به حریم هوایی سوریه را طی می‌کردند.

در حال حاضر با استفاده از پایگاه همدان این  مسافت به 700 کیلومتر کاهش یافته و بدین ترتیب حملات هوایی حساس از لحاظ زمانی می‌توانند در اسرع وقت و با هزینه کمتر انجام شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------