آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

وزارت خارجه ایران: رویدادهای سال گذشته حج بی‌کفایتی آل سعود را آشکار ساخت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 در واکنش به موضعگیری دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس
وزارت خارجه ایران: رویدادهای سال گذشته حج بی‌کفایتی آل سعود را آشکار ساخت

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به موضعگیری جانبدارانه اخیر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس گفت که آنچه در موسم حج سال گذشته بر حجاج بیت الله الحرام گذشت،بی کفایتی و ناتوانی حاکمان آل سعود در مدیریت کنگره عظیم حج را بخوبی آشکار ساخت.

به گزارش تسنیم، "بهرام قاسمی"، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به موضعگیری جانبدارانه اخیر دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در خصوص فاجعه منا تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری حادثه غم انگیز و فراموش ناشدنی منا به دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، معتقد است آنچه در موسم حج سال گذشته بر حجاج بیت الله الحرام گذشت،بی کفایتی و ناتوانی حاکمان آل سعود در مدیریت کنگره عظیم حج را بخوبی آشکار ساخت.

وی افزود: فرافکنی حاکمان آل سعود و دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، رافع مسوولیت آنان در قبال خون های به ناحق ریخته شده هزاران مسلمان از سراسر جهان در فاجعه منا و پوشاننده عدم کفایت آل سعود در مدیریت حج ابراهیمی نیست.

قاسمی تأکید کرد: پایبندی به ارزش ها و اصول دین مبین اسلام و الفت و محبتی که آقای عبداللطیف الزیانی به آن اشاره کرده با عمل ایشان در حمایت از حاکمانی که با بی کفایتی خود امت اسلام را داغدار کرده در تناقضی آشکار است. اگر او به جد مدعی تبیین و تبلیغ اصول اسلامی است، بهتر آن است برای کشف حقایق، واقعیت ها و روشنگری در خصوص بازیابی علل این فاجعه عظمی در جهت تشکیل یک هیأت حقیقت یاب بین المللی و اسلامی تلاش کرده و دولت عربستان را از مانع تراشی در راه تشکیل آن بازدارد.

شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سخنان رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره حج، انتقادهای رهبر جمهوری اسلامی ایران از عربستان را «تحریک‌آمیز» و دارای «اهدافی آشکار» خواند.

«عبد الطیف الزیانی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس مدعی شده سخنان رهبر ایران تلاشی برای «سیاسی کردن حج» است و این سخنان را «اتهام‌هایی باطل و توهین‌آمیز» توصیف کرد.

ادعای الزیانی در شرایطی مطرح می‌شود که سال گذشته در نتیجه سهل‌انگاری مقامات سعودی و سوء‌مدیریت مراسم حج بیش از 7 هزار نفر از حجاج در فاجعه منا به شهادت رسیدند.

در حالی که به گفته کارشناسان «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان همسو با اسرائیل در تمامی سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود علیه ایران موضع گیری می‌کند، الزیانی افزود: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس «تبلیغات رسانه‌ای ظالمانه و اظهارات مکرر مسئولان بلند پایه ایران» را رد می‌کنند.

عربستان سعودی بعد از شهادت بیش از 7 هزار حاجی در فاجعه منا نه تنها مسئولیت آن را قبول  نکرد بلکه حجاج را عامل رخ دادن این حادثه خواند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------