آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: ایران برای ارسال موشک به یمن کمک می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا مدعی شد که سعودی‌ها زیر حمله موشک‌هایی هستند که با کمک ایران راهشان را به یمن پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، جان کربی سخنگوی وزیر خارجه ایالات متحده در پاسخ به خبرنگاری درخصوص اینکه «به نظر نمی‌رسد آمریکا از بابت اقدامات عربستان در یمن و هدف قرار دادن غیرنظامیان در این کشور نگرانی جدی داشته و در پی آن قصد قطع روابط یا حتی تهدید عربستان به قطع روابط با این کشور را داشته باشد» گفت: جان کری طی سفری که چند هفته گذشته به جده داشت، در مورد این مسئله با مقام‌های سعودی صحبت‌هایی داشته است.

 

او افزود: ما نگرانی‌هایمان در این زمینه را با مقام‌های سعودی در میان گذاشته‌ایم  و بر لزوم تحقیقات بیشتر در مورد بی‌دقتی در برخی حملات نیز تاکید کرده‌ایم و این تحقیقات نیز ادامه دارد.

 

کربی در ادامه در پاسخ به اعتراض یکی از خبرنگاران به ادامه روابط تسلیحاتی با عربستان با وجود آگاهی از اقدامات خلاف سعودی در یمن و خبر فروش ۱.۱ میلیارد دلاری اسلحه به این کشور گفت: این درست است. چراکه آمریکا روابط دفاعی خوبی با عربستان دارد.

 

سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که سعودی‌ها زیر حمله موشک‌هایی هستند که با کمک ایران راهشان را به یمن پیدا کرده‌اند.

 

کربی در خصوص شایعاتی مبنی بر بازداشت یک آمریکایی در ایران به جرم جاسوسی که روز گذشته وزیر اطلاعات ایران طی توییتی به جاسوسی این فرد و تلاشش برای جابجایی میلیون‌ها دلار گفت: هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------