آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عادل‌الجبیر در نشست خبری با وزیر خارجه ترکیه دربارۀ ایران چه گفت؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه و عادل الجبیر همتای سعودی در نشست خبری مشترک درباره تحولات منطقه گفتگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه و عادل الجبیر همتای سعودي در نشست خبری مشترک در ریاض ضمن متهم کردن ایران و روسیه به دخالت در امور کشورهای منطقه، از این دو کشور خواستند نقش مثبتی در حل بحران‌ها ایفا کنند.

 

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ضمن درخواست متوقف شدن بمباران‌های روسیه در سوریه، از ایران خواست تا «دخالت‌ها در منطقه» را پایان داده و نقش مثبتی در حل بحران‌ها ایفا کند.

 

چاووش‌اوغلو در نشست خبری مشترک با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان، ضمن تشکر از این کشور برای حمایت‌هایش از ترکیه، گفت روابط تجاری را در تمام زمینه‌ها میان دو کشور ارتقا خواهند داد.

 

وی ضمن تشبیه سازمان «فتح‌الله گولن» و پ.ک.ک به داعش، آنها را تروریستی خوانده و گفت لازم است مردم موصل خود در عملیات آزادسازی آن شرکت کنند.

 

وزیر خارجه ترکیه ضمن درخواست برای پایان بمباران‌های روسیه در حلب، از این کشور نیز خواست تا نقش مثبتی برای حل بحران سوریه ایفا کند.

 

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز با بیان اینکه در دیدار با چاووش‌اوغلو درباره همکاری‌های مشترک درباب یمن، عراق و سوریه صحبت کردند، گفت: «توافق کردیم تا روابطمان را بهبود داده و تفاهمنامه‌های کاربردی امضا کنیم.»

 

وزیر خارجه سعودی ضمن متهم کردن نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به فرقه گرایی و وابسته بودن به ایران، خواستار عدم حضور این سازمان در عملیات آزادسازی موصل شده و ادعا کرد درصورت حضور آنها فاجعه‌های زیادی به بار خواهد آمد.

 

وی ضمن حمله به ایران و متهم کردن جمهوری اسلامی به دخالت در کشورهای عربی، مدعی شد: «ایران باید حمایت‌هایش از تروریسم را پایان داده و اصل حسن همجواری را رعایت کند.»

 

الجبیر همچنین افزود: «امیدواریم بهبود روابط ترکیه و روسیه به حل بحران سوریه منتهی شود.»

 

وزیر خارجه عربستان ادعا کرد بهتر است عراق برای آزادسازی موصل از ارتش خود استفاده کند زیرا مشکل بزرگ عراق فرقه‌گرایی است و دولت عراق باید نماینده همه‌ی طیف‌ها و گروه‌های مذهبی و قومی باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------