آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

وزارت خارجه آمریکا: چیزی نمی تواند مانع خروج دولت ترامپ از برجام شود اما عواقب وخیمی دارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ترامپ قبل از این در تبلیغات انتخاباتی اش توافق هسته ای ایران را فاجعه بار توصیف کرده بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد چیزی نمی تواند مانع از خروج دولت آینده آمریکا از توافق هسته ای ایران (برجام) شود چرا که از نظر حقوقی الزام آور نیست اما این اقدام به این معنی است که ایران اقدامات برای تولید سلاح هسته ای را از سرخواهد گرفت.

 

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری ها،‌ مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی که تلاش می کرد از گمانه زنی درباره واکنش های دولت آینده آمریکا به ریاست دونالد ترامپ خودداری کند گفت: هر کدام از طرف های توافق هسته ای ایران می توانند از توافق خارج شوند.

 

توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 (متشکل از پنج عضو دائم شورای امنیت شامل آمریکا،‌ فرانسه،‌ روسیه،‌ چین و بریتانیا به علاوه آلمان)‌ به دست آمد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این حال هشدار داد در صورتی که ترامپ تصمیم بگیرد از این توافق هسته ای ایران خارج شود این گام، عواقب وخیمی بر سلامت توافق هسته ای خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: اگر ایران به توافق هسته ای متعهد ماند و همه طرف های دیگر هم به این توافق متعهد ماندند این موضوع به نفع همه و به نفع کل جهان خواهد بود. یعنی با این اقدام راه را برای کسب سلاح هسته ای توسط ایران بسته ایم.

 

ترامپ قبل از این در تبلیغات انتخاباتی اش توافق هسته ای ایران را فاجعه بار توصیف کرده و گفته بود که در صورت انتخاب به عنوان رئیس ایالات متحده این توافق را لغو خواهد کرد.

 

ولید فارس مشاور سیاست خارجی ترامپ هم گفته است که ترامپ قصد دارد از طریق مذاکره دوباره، بخش هایی از توافق را تغییر دهد و دوباره آن را به کنگره ارائه کند.

 

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز قبل از این گفته بود که توافق هسته ای با یک دولت امضا نشده بلکه در قطعنامه شورای امنیت تایید شده است و یک دولت نمی تواند آن را تغییر دهد.

 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران هم گفته است که کشورش تمایل دارد همه طرف های توافق هسته ای به تعهدات خود پایبند باشند اما اگر کسی تمایل به خروج از توافق داشته باشد ایران هم گزینه های زیادی برای واکنش دارد.

 

ظریف تاکید کرده بود: گزینه های ایران محدود نیست اما امیدواریم و تمایل داریم و بهتر می دانیم که توافق به صورت کامل اجرا شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------