آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

جان کربی: ایران گام‌های مثبتی برای کاهش ذخایر آب سنگینش برداشته‌ است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به گزارش آژانس مبنی بر تجاوز اندک ذخائر آب سنگین ایران از سقف مجاز گفت که مراتب نگرانی خود را در این باره به ایران منتقل کرده‌ایم و ایران نیز گام‌های مثبتی برای رفع این مشکل انجام داده است.

به گزارش ایسنا، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تجاوز اندک ذخائر آب سنگین ایران از حد مجاز که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام شد، گفت: ما قطعاً با آژانس موافقیم که ذخائر آب سنگین ایران اندکی از سقف مجاز یعنی مقدار اضافی حدود یک‌دهم متریک تن، از 130 متریک تن مجاز فراتر رفته است و ایران باید فوراً اقدامات لازم جهت رفع این مشکل را در راستای اجرای تعهداتش در برجام  اتخاذ کند و ما متوجه شدیم که ایران نیز در حال انجام اقداماتی سریع لازم است.

 

او ادامه داد: برای ایران این موضوع را شفاف کرده‌ایم که خواستار رفع سریع مشکل پیش آمده هستیم و ایران نیز گام‌های مثبتی در این باره برداشته است.

 

یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس نیز روز پنج‌شنبه ضمن اعلام این که ایران باید ذخایر آب سنگین خود را به کم‌تر از 130 متریک تن و سقف معین کاهش دهد، تاکید کرد که ایران متعهد شده است تا مقادیر اضافی آب سنگین را از خاک خود خارج کند.

 

محمد نجفی، نماینده دائم ایران در آژانس نیز در واکنش به این موضوع گفت: که ایران با خریداران آب سنگین خود در ارتباط بود و هنوز اقدامات دیگری نیز باید انجام شود.

 

نجفی تاکید کرد که سقف 130 متریک تن به طور مشخص و جدی‌ در برجام ذکر نشده است.

 

کربی در ادامه گفت: یکی از مسائلی که باعث شد بتوانیم از این موضوع آگاه شویم رژیم نظارتی بر برنامه هسته‌ای ایران است که در حال اجراست.

 

او افزود: زمانی که با وزیر امور خارجه برای جلسه استماع به کنگره رفته بودیم به نمایندگان گفتیم که به دلیل رژیم نظارتی آژانس ما قادر خواهیم بود تا آن را به دقت تحت کنترل داشته باشیم و از مسائل آگاه شویم.

 

کربی گفت که ما نگرانی خود را در این باره به ایران منتقل کرده‌ایم و ایران نیز هم اکنون مشغول انجام اقدامات موردنیاز است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------