آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

وزارت خارجه: خبر وال استریت ژورنال درباره برجام کذب است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حالی که روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود دور جدید مذاکرات میان ایران و آمریکا به همراه شرکای غربی‌ این کشور برای برخی تغییرات در برجام آغاز شده است، سخنگوی وزارت امور خارجه، این موضوع را «کذب و یک خبرسازی صرف و بی اساس» دانست.

 بهرام قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا، ضمن تکذیب این گزارش گفت: «هیچ مذاکره جدیدی میان ایران و طرف‌های دیگر برجام برای هرگونه تغییر در مفاد برجام انجام نشده است و این موضوع کاملا دروغ است.»

 

او تاکید کرد که چنین موضوعی «کذب و یک خبرسازی صرف و بی اساس» است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته بود که دولت اوباما و شرکای غربی‌اش از جمله کشورهای اروپایی برای تضمین حیات و بقای اجرای برجام در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا؛ وارد دور جدیدی از مذاکرات با ایران شده اند تا تهران را مجاب کنند سقف میزان اورانیوم غنی شده خود را کاهش دهد تا ترامپ انگیزه‌ای برای برهم زدن برجام نداشته باشد.

 

این روزنامه آمریکایی مدعی شده که این مذاکرات از ماه گذشته آغاز شده و هدف از مذاکرات، این است که ایران میزان اورانیوم غنی‌شده خود را بیش از تعهدات مندرج در برجام، کاهش دهد تا از این طریق، به زعم آمریکا، توافق هسته‌ای بنیانی قوی‌تر در برابر اقدامات احتمالی ترامپ داشته باشد.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا پیشتر در کارزار انتخاباتی خود از برهم زدن برجام سخن گفته بود. پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری، مشاوران این میلیاردر نیویورکی گفتند که ترامپ مصمم است تغییراتی در برجام ایجاد کند. با وجود این، او پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هیچ موضع‌گیری رسمی درباره برجام نداشته است.

 

گزارش روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره مذاکره کشورهای اروپایی با ایران درباره تغییر برجام در حالی منتشر شده که کشورهای اروپایی طی روزهای گذشته صراحتا از ادامه اجرای برجام خبر داده بودند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------