آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعای اخیر عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 سخنگوی وزارت خارجه:

ایران هیچگونه فعالیت مغایر با مقررات بین‌المللی در عربستان نداشته است

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اخبار و ادعاهای منتشره در خصوص محاکمه یک هسته جاسوسی برای ایران توسط دادگاههای سعودی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه فعالیت مغایر با مقررات بین‌المللی و اصول دیپلماتیک در عربستان نداشته و ندارد و چنین اتهام‌زنی‌های واهی و بی اساسی  با اغراض سیاسی صورت می‌گیرد.

 

بهرام قاسمی اضافه کرد: در شرایطی که جهان اسلام و منطقه نیازمند وحدت و اجتناب از طرح مسائل تنش آفرین است، جعل و انتشار اتهامات واهی و به دور از حقیقت، به مصلحت هیچ یک از کشورهای منطقه نیست.

 

وی افزود: عربستان نباید به دنبال وارد کردن اتهامات واهی به جمهوری اسلامی ایران با هدف بهره برداری های سیاسی و افزایش تنش در منطقه باشد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص هویت و اتهامات مطرح شده برای فرد ایرانی ذکر شده در اخبار گفت: دولت عربستان تاکنون هیچگونه اطلاعاتی به جمهوری اسلامی ایران در باره این فرد ادعایی ارائه نکرده است.

 

قاسمی تأکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای حوزه خلیج فارس، رعایت حسن همجواری، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------