آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رئیس‌جمهور سوئیس: هیچ مشکل سیاسی بین ایران و سوئیس نمی‌بینم/ افزایش فعالیت برخی بانک‌های سوئیسی با بانک‌های ایرانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 رئیس‌جمهور سوئیس در دیدار با نهاوندیان:

هیچ مشکل سیاسی بین ایران و سوئیس نمی‌بینم/ افزایش فعالیت برخی بانک‌های سوئیسی با بانک‌های ایرانی

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و رئیس‌جمهور سوئیس درباره راه‌های گسترش همکاری‌های بانکی و اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان و یوهان اشنایدر آمان درباره راه‌های گسترش همکاری‌های بانکی و اقتصادی میان دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

نهاوندیان در این  دیدار با اشاره به گسترش روابط اقتصادی ایران و سوئیس تاکید کرد: دو کشور باید با برنامه‌ریزی و تدوین نقشه‌راه، سرعت بیشتری به تبادلات و همکاری های اقتصادی دوجانبه ببخشند.  

 

وی افزود: با توجه به ثبات اقتصادی و چشم‌انداز رشد پایدار در ایران پس از برجام، همکاری‌های دو کشور می‌تواند سرعت گرفته و عملیاتی‌تر شود.   

 

نهاوندیان همچنین با اشاره به علاقه‌مندی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری و همکاری در بخش‌های مختلف اقتصاد ایران بیان داشت: سوئیس به عنوان یک مرکز بزرگ مالی جهان می‌تواند در تامین مالی این سرمایه‌گذاری‌ها نقش مهمی ایفا کند.  

 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: بانک‌های ایرانی امروز با مهیا کردن شرایط و الزامات همکاری با بانک‌های خارجی آمادگی هرگونه همکاری با بانک‌های سوئیسی را دارند و با توجه به حجم مبادلاتی که امروز بین بانک‌های دو کشور انجام می‌شود زمینه های فعالیت‌های گسترده‌تر وجود دارد.   

 

نهاوندیان گفت: ایران و سوئیس در حوزه‌های متنوع اقتصادی به‌ویژه همکاری‌های پولی و بانکی، پروژه‌های زیادی را می‌توانند طی یک برنامه آینده‌نگر و بلندمدت اجرا کنند و با برنامه‌ریزی این همکاری‌ها را سرعت بخشند.  

 

وی عنوان کرد: با توجه به همکاری‌های موثر و تاکیدات مقامات عالی دولت سوئیس و علاقه‌مندی شرکت‌ها و موسسات‌مالی و بانکی سوئیس برای همکاری با ایران امید آن هست که در کوتاه‌مدت فعالیت‌های گسترده و موثر بین دو کشور صورت پذیرد.  

 

همچنین رئیس‌جمهوری سوئیس نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر نهاوندیان به سوئیس به تدوام مذاکرات بین مقامات دو کشور اشاره کرد و گفت: خوشحالم مذاکرات و توافقاتی که پیرو ملاقات‌های خود با رئیس جمهور ایران در تهران و مقر سازمان‌ملل داشتم امروز به نتایج ملموسی رسیده و حجم مبادلات اقتصادی دو کشور به بیش از دو برابر نسبت به میزان گذشته رسیده است. از این نظر دولت سوئیس علاقه‌مند است این همکاری‌ها و توافقات تداوم و سرعت بیشتری به خود گیرد.   

 

یوهان اشنایدر آمان افزود: دولت سوئیس علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها و گسترش روابط اقتصادی با ایران است و از این نظر از تعاملات اقتصادی در حوزه‌های متنوع به ویژه در حوزه بانکی استقبال می‌کند. با توجه به همین علاقه‌مندی‌ها، برخی بانک‌های سوئیسی فعالیت خود را با بانک‌های ایرانی بیشتر کرده‌اند و امیدوارم با مذاکراتی که درخلال این سفر با بانکداران سوئیسی انجام می‌گیرد، تعاملات و همکاری‌های مالی و بانکی دو کشور سرعت و گسترش بیشتری یابد.   

 

رئیس کنفدراسیون سوئیس افزود: من هیچ مشکل سیاسی را بر سر راه گسترش روابط اقتصادی بین ایران و سوئیس نمی‌بینم و از این نظر معتقدم ایران و سوئیس بایستی زمینه‌های متنوعی را در روابط خود پیش بینی کنند.   

 

اشنایدر آمان که همزمان عهده دار وزارت اقتصاد این کشور نیز هست با اشاره به مذاکرات موثر بین مقامات ایران و سوئیس در ماه های اخیر اضافه کرد: امیدواریم با سفر هفته آتی قائم مقام وزیر اقتصاد سوئیس به تهران گام های عملی بیشتری در این حوزه بین دو کشور صورت گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------