آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

مسکو: طراحی پیشران هسته‌ ای دریایی ناقض برجام نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که طراحی پیشران هسته‌ ای دریایی توسط ایران، نقض «برجام» به شمار نمی آید.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که تصمیم ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای خود ناقض برجام نیست.

 

منبع آگاه در این خصوص گفت که برنامه‌ ریزی برای طراحی و ساخت پیشران هسته‌ای جهت بهره‌ گیری در حوزه حمل‌ و نقل دریایی در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا، نقض کننده توافق هسته ای ۱۴ جولای ۲۰۱۵ با ایران موسوم به «برجام» نمی باشد.

 

مقام مذکور در وزارت خارجه روسیه در این رابطه به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: سیستم های پیشران هسته ای در صنعت دریائی موضوعی است که به هر یک از دولت ها مربوط می شود؛ لذا تصمیم ایران برای احداث واحدهای هسته‌ ای دریایی برجام را نقض نمی‌ کند.

 

خاطر نشان می شود، «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران امروز با صدور دستوری، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را ملزم کرد تا در واکنش به نقض احتمالی برجام، توسعه پیشران هسته‌ای جهت بهره‌گیری در حوزه حمل‌ و نقل دریایی را آغاز کند.

 

لازم به ذکر است، مجلس سنای آمریکا چندی پیش و پس از تأئید مجلس نمایندگان این کشور لایحه تمدید تحریمهای ایران به مدت ۱۰ سال دیگر را به تصویب رساند. این لایحه با ۹۹ رأی موافق و بدون رأی مخالف به تصویب رسیده بود.

 

گفتنی است قانون تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران موسوم به قانون «داماتو»، قانونی است که در سال ۱۹۹۶ دولت آمریکا برای تحریم ایران به تصویب رساند. بر اساس این قانون، شرکت‌هایی که در یک سال بیش از چهل میلیون دلار در ایران سرمایه گذاری کنند از داد و ستد با دولت آمریکا محروم خواهند شد.

 

این قانون توسط داماتو، سناتور ایتالیایی الاصل کنگره آمریکا و از جمهوریخواهان محافظه کار به کنگره آمریکا ارائه شد. قانون داماتو هر ۱۰ سال یک بار بازبینی می‌شود.

 

جمهوری اسلامی در واکنش به این اقدام اعلام کرد که در صورت امضای آن توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مسئول عواقب ناشی از نقض برجام خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------