آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

حضور پرشور در ۲۲ بهمن؛ نشانه‌ای بی‌بدیل از نشاط و آمادگی ملت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر سوئد تاکید کردند؛

حضور پرشور در ۲۲ بهمن؛ نشانه‌ای بی‌بدیل از نشاط و آمادگی ملت

رهبر معظم انقلاب، حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن را نشانه‌ای شگفت‌انگیز از نشاط و آمادگی ملت ایران دانستند و گفتند: تحلیلگرانی که از دور درباره ایران قضاوت می‌کنند، از درک این عظمت عاجز هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار آقای استفان لوفون نخست وزیر سوئد با اشاره به ظرفیتهای فراوان دو کشور برای ارتقاء همکاری ها، خاطرنشان کردند: از افزایش ارتباطات دو کشور در همه عرصه‌ها استقبال می‌کنیم و امیدواریم مذاکرات و توافقات انجام شده در عمل نیز تحقق پیدا کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای سطح کنونی روابط ایران و سوئد را بسیار کمتر از ظرفیتهای موجود ارزیابی کردند و افزودند: سوئد به‌دلیل ارتباطات طولانی با ایران، در چشم مردم ما کشوری خوشنام است و این خوش‌بینی ملتها به یکدیگر، زمینه مناسبی برای توسعه همکاریها خواهد بود.

 

ایشان با اشاره به رفت‌وآمد و مذاکرات برخی دولتهای اروپایی در تهران در طول یک‌سال و نیم اخیر و در عین حال عملی نشدن اغلب توافقات انجام‌گرفته، خطاب به نخست‌وزیر سوئد گفتند: با شناختی که از جنابعالی وجود دارد، شما فردی اهل اقدام و عمل هستید و انتظار می‌رود به نحوی عمل کنید که توافقات صرفاً بر روی کاغذ باقی نماند.

 

رهبر انقلاب اسلامی، مهمترین ظرفیت ایران را «جوانان تحصیل‌کرده و با نشاط و آماده‌به‌کار، و ملتی پر شور و با عزم و اراده بالا» خواندند و با اشاره به راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن امسال گفتند: سالگرد انقلاب ها در دنیا به صورت تشریفاتی و با انجام رژه نظامی در حضور تعدادی از نخبگان و سیاسیون برگزار می‌شود اما در ایران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یک جشن واقعی است که به‌دست خود مردم و با حضور همه قشرها برگزار می‌شود.

 

ایشان این حضور پر شور و مثال‌زدنی را نشانه‌ای شگفت‌انگیز و بی‌بدیل از نشاط و آمادگی ملت ایران دانستند و خاطرنشان کردند: تحلیلگرانی که از دور درباره ایران قضاوت می‌کنند، از درک این عظمت عاجز هستند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به رأی مثبت جمهوری اسلامی ایران به عضویت سوئد در شورای امنیت سازمان ملل، افزودند: شورای امنیت ظرفیت مهمی است که متأسفانه زندانیِ برخی قدرتهای بزرگ شده است اما در عین حال می‌توان با ایفای نقشی سازنده، در جلوگیری از اعمال استانداردهای دوگانه از سوی این نهاد تلاش کرد.

 

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، ریشه مشکلات امروز منطقه را دخالت بعضی قدرتهای بزرگ خواندند و افزودند: امریکا و بسیاری از قدرتهای اروپایی در ایجاد حوادث تلخ در سوریه و عراق نقش داشته‌اند و مردم منطقه با آگاهی از این دخالتها، به‌درستی به آنها بدبین هستند.

 

ایشان، راه‌حل مشکلات منطقه را در درون منطقه دانستند و با اشاره به وضعیت رو به بهبود در عراق، افزودند: امکان حل مسئله سوریه نیز به همین ترتیب وجود دارد اما لازمه آن، قطع حمایت از تروریزم و جنگ‌افروزی است.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حضور سفیران برخی کشورهای غربی در میان معارضان دولت سوریه و تحویل سخاوتمندانه سلاح به آنان در آغاز شکل‌گیری مخالفتها در سوریه را نمونه‌ای از این دخالتهای مشکل‌ساز برشمردند و خاطرنشان کردند: برای حل مشکل، باید ریشه مشکل را شناخت و سپس به درمان آن پرداخت.

 

در این دیدار که آقای روحانی رییس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای استفان لوفون نخست‌وزیر سوئد، سفر به تهران را سفری مهم و تاریخی خواند و با ارزیابی مثبت از مذاکرات دوجانبه، افزود: در مورد روابط اقتصادی و مسائل مهم منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم و تلاش می‌کنیم تا توافقات عملی شود.

 

آقای لوفون با اشاره به عضویت سوئد در شورای امنیت سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرد: کرسی عضویت در شورای امنیت را برای انجام کاری مؤثر و متفاوت قبول کردیم و بر همین اساس نیز در این جایگاه از مواضع کشورهای غیرمتعهد پشتیبانی کرده‌ایم.

 

نخست‌وزیر سوئد با تاکید بر اهمیت نقش ملت‌ها بخصوص جوانان تحصیل‌کرده و فعال، گفت: جمعیت جوان ایران، سرمایه و دارایی بسیار ارزشمندی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------