آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عراقچی: ایران درباره دورنمای برجام باروسیه مذاکره می‌کند/ تماس با آمریکا در دستور کار نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک گفتگوی مطبوعاتی در ژنو تاکید کرد: برقراری تماس های دوجانبه با آمریکا در دستور کار ایران نیست؛ وی همچنین گفت ایران درباره دورنمای اجرای 'برجام' با روسیه مذاکره می کند.

به گزارش پایگاه خبری روسی اسپوتنیک، عراقچی که برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو رفته است، در حاشیه این نشست به اسپوتنیک گفت: تهران در حال انجام مذاکراتی با روسیه درباره دورنمای اجرای توافق هسته ای (برجام) با توجه به انتخابات اخیر ریاست جمهوری در آمریکا است.

 

وی افزود: البته ما با روسیه تماس ها و رایزنی هایی تقریبا در تمام سطوح داریم؛ من به تازگی به مسکو رفتم و با سرگئی ریابکوف (معاون وزیر امور خارجه روسیه) دیدار کردم؛ ما درباره جنبه های مختلف اجرای برجام بخصوص در پی تحولات جدید در آمریکا ، تبادل نظر کردیم.

 

وی افزود: ما درسطح کارشناسی نیز با آنها (روس ها) در تماس هستیم ؛ وزیران ما نیز بطور مرتب دیدارمی کنند؛ دیدار آخر آنها در مونیخ بود، بنابراین همکاری بسیار خوبی با روسیه داریم.

 

براساس این گزارش ، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بارها از توافق هسته ای انتقاد کرده و گفته که برجام را مرور خواهد کرد.

 

عراقچی در بخش دیگری از این گفت وگو تاکید کرد که تماس های دوجانبه بین ایران و آمریکا در دستور کار تهران نیست.

 

وی گفت: نه، ما هنوز هیچ تماسی برقرار نکرده ایم ، اما به تماسهای مان در سطح کارشناسی درباره اجرای برجام ادامه می دهیم.

 

عراقچی با بیان اینکه 'برقراری رابطه با آمریکا در دستور ما نیست' ، تاکید کرد: تماس (بین ایران و آمریکا) درباره موضوعات مرتبط با اجرای برجام 'مساله ای کوچک در سطح کارشناسی و در چهارچوب کمیسیون مشترک (برجام)‌است.

 

وی تاکید کرد: روابط دوجانبه با آمریکا فعلا مطرح نیست.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------