آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمانو مدعی شد: ایران ۲ بار تا مرز نقض برجام پیش رفت!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در مصاحبه اختصاصی با وال‌ استریت ژورنال مدعی شد: ایران طی یک سال گذشته، ۲ بار به نقض تعهداتش از طریق تولید آب سنگین نزدیک شد!

به گزارش مهر، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه وال‌ استریت ژورنال به ارائه برخی نکات درباره توافق هسته ایِ ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴) میان ایران و کشورهای ۱+۵ موسوم به «برجام» پرداخت.

 

«یوکیا آمانو» در این مصاحبه بار دیگر اذعان کرد که ایران تا کنون به تعهداتش در قبال توافق هسته ای عمل کرده است.

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بخش دیگری از اظهارات خود ادعا کرد که ایران طی سال گذشته، دو بار به نقض تعهداتش از طریق تولید آب سنگین نزدیک شده است.

 

«یوکیا آمانو» در ادامه گفت که اگر خریداران آب سنگین در آمریکا و کشورهای دیگر برای خرید آب سنگین از ایران اقدام نکنند، ایران درخصوص تعهداتش در این موضوع برجام را نقض می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر ایران به تولید آب سنگین ادامه دهد، رسیدن مجدد ذخایر این کشور به آستانه ۱۳۰ تُن دیر یا زود اتفاق می‌ افتد.

 

لازم به ذکر است، بر اساس توافق هسته ای، سقف ذخایر آب سنگین توسط ایران ۱۳۰ تُن تعیین شده است.

 

در ادامه این مصاحبه، آمانو در اشاره به برنامه هسته ای کره شمالی و این موضوع که آیا می توان توافقی شبیه به برجام را با پیونگ یانگ منعقد کرد؛ افزود: شرایط (کره شمالی) بسیار متفاوت است. باید از انجام مقایسه‌ های سهل‌ انگارانه پرهیز کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------