آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ادعای 4 کشور: پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ اقدامی تهدید آمیز است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آمریکا و سه متحد غربی این کشور بار دیگر ادعا کردند اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ مغایر با قطعنامه تاییدکننده توافق سال 2015 برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران از سوی سازمان ملل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آمریکا، فرانسه،‌ آلمان و انگلیس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام اخیر ایران در پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ را «گامی تهدید آمیز و تحریک آمیز» خوانده و آن را مغایر با قطعنامه تاییدکننده توافق سال 2015 برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران از سوی سازمان ملل دانستند.

 

آمریکا، فرانسه،‌ آلمان و انگلیس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد این شکایت را مطرح کرده و مدعی شدند «در صورتی که (این ماهواره‌بر) به موشک بالستیک تبدیل شود»،  بُرد و «ظرفیت کافی برای حمل کلاهک هسته ای» را خواهد داشت.

 

این چهار کشور همچنین ادعا کردند اقدام ایران ناقض قطعنامه صادر شده از سوی شورای امنیت در 20 ژوئیه سال 2015 است و از ایران خواستند «هیچ گونه فعالیت مرتبط با موشک های بالستیک طراحی شده با قابلیت حمل تسلیحات هسته ای را انجام ندهد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------