آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

بیانیه اعتراضی نیروی دریایی آمریکا علیه ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی نزدیک شدن یک فروند پهباد ایرانی به ناو هواپیمابر نیمیتز در آب های خلیج فارس شد.

 چندی قبل نیز شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی از نزدیک شدن یک پهپاد ایران به ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج فارس خبر داد. به گفته این دو مقام آمریکایی پهپاد تا فاصله ۶۰ متری ناو و ۳۳ متری یک جنگنده اف ۱۸ که در حال فرود بود نزدیک شده بود

 

به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی به شرط افشا نشدن نامش گفت که جنگنده این کشور برای جلوگیری از برخورد با پهپاد چند بار مسیر خود را تغییر داد. همچنین ناو آمریکایی از فرکانس اضطراری برای هشدار به پهباد ایرانی استفاده کرده است. آن روز این مقام نظامی آمریکایی حرکت پهپاد ایرانی را «غیر ایمن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرد.

 

دو هفته پیش نیز در پی نزدیک شدن یک شناور سپاه پاسداران ایران به ناو تاندربولت در خلیج فارس نظامیان آمریکا اقدام به شلیک تیر هشدار کردند. به گفته مقامات نظامی آمریکا این شناور تا فاصله ۱۴۰ متری به ناو هواپیمابر نزدیک شده بود.

 

در ماه‌های گذشته امریکایی ها موارد متعددی از نزدیک شدن قایق‌های تندروی سپاه به ناوهای خویش در خلیج فارس گزارش کرده اند اما این گزارشها از سوی منابع ایرانی تایید نشده است.

ایران آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------