آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سفیر ایران در سازمان ملل: باید از نمونه‌های موفق دیپلماسی، همانند برجام بهره گرفت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 سفیر ایران در سازمان ملل متحد:

باید از نمونه‌های موفق دیپلماسی، همانند برجام بهره گرفت/ مسلمانات روهینگیا قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌شوند

سفیر ایران در سازمان ملل متحد، اظهار کرد: مسلمانان میانمار قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می‌شوند.

به گزارش ایلنا، در جلسه عالی رتبه سازمان ملل متحد با موضوع فرهنگ صلح که در سالن مجمع عمومی این سازمان برگزار شد، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران،  فرهنگ صلح را چکیده منشور ملل متحد و این موضوع را مرکز همه فعالیتهای سازمان ملل متحد دانست.

 

وی با اشاره به اینکه این سازمان به منظور نجات بشریت از عفریت جنگ تاسیس شده است، مسئولیت این سازمان را در مقابله با اهریمن افراطی‌گری و ارتقای فرهنگ صلح بسیار برجسته دانست.

 

خوشرو یک جانبه گرایی و زورمداری در روابط بین المللی را موجب بی ثباتی و ناامنی و افزایش تروریسم و افراطی گری دانست و افزود: باید از نمونه‌های موفق دیپلماسی، همانند برجام بهره گرفت و آنها را در تعاملات بین‌المللی الگو قرار داد. نه اینکه مرتب بر طبل تهدید کوبید و جامعه جهانی را به سخره گرفت و تجربه‌های زیانبار و ناموفق و خشونت بار گذشته را تکرار کرد.

 

نماینده ایران در سازمان ملل ادامه داد: منطقه خاورمیانه نمایشگاه سلاح‌های پیشرفته مرگبار شده است و این سلاح‌ها هر یک زخمی بر تن مجروح صلح وارد می‌کند. در این شرایط است که افراطی‌گری زمینه رشد می‌یابد و خشونت به تنها وسیله تعامل تبدیل می‌شود. ما باید همزمان با فرهنگ یک جانبه گرایی و افراطی‌گری مقابله کنیم. زمانی که کانونهای ترور و نیزائتلاف‌های کاذب به تخریب و بمباران اماکن مذهبی، مدارس و بیمارستانها و نیز کشتار مردم کوچه و بازار می‌پردازند، در عمل با دست‌های آهنین گلوی فرهنگ صلح را می‌فشارند.

 

خوشرو در ادامه به وضعیت دیگر مناطق جهان اشاره کرد و وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار را نمونه‌ای بارز دانست که در آن افراد بیگناه قربانی افراطی‌گری و عدم مدارا می شوند.

 

وی خشونت‌های جاری علیه مسلمانان روهینگیا را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری این خشونت‌ها شد.

 

سفیر ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: در جریان این اتفاقات متاثرکننده، هزاران نفر جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر ناگزیر به ترک خانه­‌های خود شده‌اند.

 

خوشرو در پایان با اشاره به ابتکار ایران در ارائه قطعنامه «جهانی علیه خشونت و افراطی­ گری» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از همه کشورهای صلح ­طلب جهان خواست تا در راه تحقق صلح به تشریک مساعی بپردازند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------