آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار کانادا به اسرائیل: درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد | آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا گفت که به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده است که درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزیر خارجه کانادا…

اسرائیل: مانع ایجاد "کریدور شیعی" از ایران تا سوریه می‌شویم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر دفاع اسراییل با اعتراف ضمنی به حمله جنگنده‌های این رژیم به سوریه گفت: مانع ایجاد "کریدور شیعی" از ایران تا سوریه می‌شویم.

به گزارش تسنیم، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم آماده دفاع از خود و مقابله با حملات دشمنان اسرائیل است و تل‌آویو به تهران اجازه نخواهد داد که به تعبیر وی "کریدور شیعی" از ایران تا سوریه ایجاد کند.

 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لیبرمن گفت: «هر روز در سوریه شاهد انفجار و کشته شدن افراد هستیم و این مساله داخلی سوریه است و ربطی به ما ندارد، اما ما باید به امنیت خودمان توجه داشته باشیم و حتما این کار را می کنیم.»

 

وی تاکید کرد که «ما قصد ماجراجویی نظامی جدید را نداریم، اما عزم خود را برای مقابله با حملات دشمنانمان و حتی فکر کردن به حمله یا تهدید امنیت اسرائیلی‌ها جزم کرده ایم.»

 

وزیر جنگ اسرائیل که ریاست حزب تندروی راستگرای "اسرائیل خانه ما" را هم بر عهده دارد، به "خطوط قرمز" رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که «ما هر کاری را که بتوانیم برای ممانعت از احداث کریدور شیعی از ایران تا سوریه انجام خواهیم داد.»

 

وی افزود: اسرائیل تمامی احتمال‌ها و فرصت‌ها در منطقه خاورمیانه را مد نظر قرار می‌دهد و متاسفانه امکان وقوع هر حادثه ای وجود دارد و از همین رو، اسرائیل خودش را برای مقابله با هر سناریویی آماده می‌کند.

 

جنگنده‌های اسرائیلی بامداد پنجشنبه یک پایگاه نظامی سوریه در حومه حماه را بمباران کردند.

 

این اظهارات لیبرمن اعتراف ضمنی به اجرای این حمله توسط رژیم صهیونیستی است و این اولین باری است که جنگنده های صهیونیستی در منطقه ای خارج از محدوده دمشق ـ پایتخت سوریه ـ عملیات انجام می‌دهند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------