آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

واشنگتن: تعلیق تحریم‌ها نشانگر موضع ترامپ در قبال برجام نیست/ انتخاب روحانی یک شانس جدید است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تمدید تعلیق برخی تحریم‌های ایران، به هیچ وجه نشان‌دهنده موضع ترامپ در برابر برجام و دادن چک سفید به تهران برای ادامه اقدامات خود نیست.

به گزارش فارس، «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، امشب در میان خبرنگاران ضمن تأیید خبر تمدید 120 روزه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای، مواضع ضدبرجامی دولت «دونالد ترامپ» را نیز برای بار دیگر منعکس کرد.

 

تمدید تعلیق تحریم‌های برجامی ایران که هر چهار ماه یک بار صورت می‌گیرد، بر اساس تائیدیه‌ای است که ترامپ دو ماه پیش در مورد پایبندی ایران به برجام صادر کرد. 

 

نوئرت در خصوص تمدید لغو تحریم‌ها گفت: «امروز علاوه بر تحریم 11 فرد و شرکت ایرانی که در حمله سایبری به موسسات مالی آمریکا دخیل بوده‌اند، معافیت‌هایی را برای حفظ انعطاف در قبال ایران تصویب کردیم.»

 

سخنگو که قصد داشت میان ملت و نظام ایران خط‌کشی کند، در ادامه گفت: «ما در کنار این تمدید، کماکان اقدامات شرورانه و غیرمسئولانه ایران را زیر نظر داریم و همیشه این مطلب را شایان ذکر می‌دانیم که بگوییم حکومت ایران و نه مردم ایران، چقدر می‌تواند حکومت بدی باشد.»

 

نوئرت در ادامه گفت که ترامپ در کنار تمدید این تعلیق، در پی کسب حمایت کنگره و هم پیمانان آمریکا برای بررسی معایب برجام و کسب وقت بیشتر برای تنظیم سیاست کلی دولت در قبال «اقدامات شرورانه» ایران است.

 

هیثر نوئرت پیامی هم برای کسانی داشت که این تمدید را نشانه تسلیم ترامپ در قبال برجام می‌دانند. سخنگو گفت: «تعلیق برخی تحریم‌های ایران را نباید به عنوان نشانه موضع ترامپ یا دولت وی در قبال برجام و یا مجوزی به ایران برای اقدامات شرورانه این کشور دانست.»

 

سخنگو در ادامه گفت: «برجام فقط بخشی از اقدامات ایران را پوشش می‌دهد ولی خیلی چیزها هست که در برجام ذکر نشده و این مایه نگرانی دولت ماست. مثلاً سربازان آمریکایی توسط شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق کشته می‌شدند ولی کسی این مورد را پررنگ نمی‌کرد. این دولت می‌خواهد اقدامات شرورانه حکومت ایران را پررنگ کند و به آن بپردازد.»

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی بدتر شدن شرایط از زمان اجرای برجام هم بود و گفت: «خیلی‌ها می‌گویند که از زمان امضای برجام - و البته من نمی‌گویم که برجام باعث این وضعیت بوده - رفتار بد ایران، تشدید شده است.»

 

یکی از خبرنگاران پرسید: «آیا بر اساس برجام، ایران باید به متن موافقتنامه پایبند باشد یا به روح آن؟»

 

نوئرت پاسخی مبهم داد و گفت: «قبلاً به تفصیل در خصوص این که ایران چگونه روح برجام را نقض می‌کندف صحبت کرده‌ایم.»

 

یکی از خبرنگاران پرسید: «شما لیست بلند بالایی از انتظارات خود از ایران را اعلام کردید؛ آیا فکر نمی‌کنید که انجام این تغییرات، فقط با تغییر رژیم حاصل می‌شود؟»

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخ داد: «وزیر (تیلرسون) به هنگام انتخاب مجدد وی (حسن روحانی) بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که ما یک شانس جدید داریم و اگر او میسر تغییر برخی رفتارهای دولتش را انتخاب کند، ما از این تغییر استقبال خواهیم کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------