آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش ایران به اظهارات عادل الجبیر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان بار دیگر نسبت به لفاظی ها و تکرار ادعاهاى بى اساس و پیگیرى مشى بى ثبات ساز و تفرقه افکنانه سعودى ها در منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین، بهرام قاسمى در واکنش به سخنان و ادعاهای تازه وزیر امور خارجه عربستان با يادآورى نتايج به شدت مخرّب اقدامات سعودى ها در منطقه، خاطرنشان كرد: كشورهاى منطقه طى چندسال اخير، جز نقض حقوق بشر، تفرقه افكنى ميان كشورهاى عربى و اسلامى، تكرار و انتشار ادعاهاى بى پايه و اساس، محاصره اقتصادی همسایگان، تهديد ديگر كشور ها به كشاندن جنگ به داخل خاک آنها، فتنه افكنى ميان اقليت ها و قومیت ها، اعمال فشار بر مقامات سیاسی دیگر کشورها برای استعفا و پایمال کردن کرامت آنها، مداخله در امور ديگران به منظور بی ثبات سازی و تلاش براى بر هم زدن توافقات بين المللى، اقدام مثبتی از دولت عربستان سعودى نديده اند.

 

قاسمی تصریح کرد: چنين سياست هايى، هشدارى جدّى براى تمام منطقه و جهان است که هر چه سریع تر باید متوقف شود. ژست ها و فرافكنى هاى وزير خارجه سعودى هم بى ترديد از بار مسؤوليت آن كشور در بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه نخواهد كاست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------