آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اعلام آمادگی انگلیس برای بازپرداخت ۴۰۰ میلیون پوند بدهی به ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک رسانه غربی از آمادگی انگلیس برای پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند بدهی به ایران همزمان با تلاش های «بوریس جانسون» برای آزادی «نازنین زاغری» خبر داد.

به گزارش مهر، روزنامه دیلی تلگراف اعلام کرده که دولت بریتانیا اعلام آمادگی کرده است تا در ازای آزادی نازنین زاغری ۴۰۰ میلیون پوند (معادل ۵۲۷ میلیون دلار) پول به ایران بازپرداخت کند.

 

این روزنامه می‌نویسد که این مبلغ قرار است در ازای آزادی نازنین زاغری به ایران پرداخت شود. این در حالی است که به نوشته خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیر بریتانیا که نخواسته نامش فاش شود گفته است که بین این دو موضوع «ارتباطی وجود ندارد.»

 

روزنامه تلگراف نوشت مبلغی که بریتانیا حاضر به پرداخت آن شده در چارچوب پولی است که آن کشور به خاطر یک معامله تسلیحاتی در زمان آخرین شاه ایران به ایران بدهکار است.

 

این قرارداد تسلیحاتی حدود ۴۰ سال پیش امضا شد و بنابر گزارش‌ها، بریتانیا بخشی از سلاح‌ها و تجهیزات را به ایران تحویل نداده است.

 

به نوشته تلگراف، تحریم‌های سازمان ملل و ایالات متحده علیه ایران تاکنون از پرداخت این مبلغ به ایران جلوگیری کرده‌اند.

 

تلگراف از قول منابع دولتی بریتانیا که نامشان فاش نشده می‌نویسد که دولت این کشور نمی‌خواهد پرداخت این مبلغ را به طور مستقیم به آزادی نازنین زاغری ربط دهد.

 

این منابع در عین حال گفته‌اند که در بحبوحه تلاش‌ها برای آزادی زاغری، بریتانیا قصد دارد با پرداخت این مبلغ رویکردی بر پایه «حسن نیت» به تهران نشان دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------