آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی: تشکیل کنگره ملی سوری – سوری در سوچی در آینده نزدیک



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تشکر از پوتین برای اجلاس سران سه کشور در زمینه صلح و ثبات در سوریه و شرایط امن در این کشور برای بازگشت آوارگان گفت: هدف اصلی به دنبال این جلسه تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است تا از همه اقوام و مذاهب و احزاب فعال راجع به آینده کشور سوریه به بحث و مذاکره بپردازند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در سوچی اظهار داشت: جلسه امروز بسیار باز بود و سه کشور نطرات خود را به صراحت تبیین و بیان کردند و هدف اصلی به دنبال این جلسه تشکیل کنگره ملی سوری – سوری است تا از همه اقوام و مذاهب و احزاب فعال چه آنهایی که طرفدار فعلی سوریه هستند و چه آنهایی که معارض هستند در سوچی در آینده نزدیک اجتماع کنند و راجع به آینده کشور سوریه به بحث و مذاکره بپردازند و از آن کنگره زمینه برای تدوین قانون اساسی جدید فراهم شود.

 

روحانی گفت: اهمیت این اجلاس این است که در یک زمانی برگزار می شود که از یک طرف نشان داده شده در طول 11 ماه گذشته که همکاری های سه کشور می تواند تاثیرگذار برای کاهش تنش در سوریه باشد و اجلاس هایی که در آستانه برگزار شد، زمینه را برای صلح و ثبات در این کشور آماده کند.

 

وی افزود: از طرف دیگر این گفت و گو در زمانی واقع می شود که پایگاههای اصلی داعش در سوریه و عراق از بین رفته و نابود شده است و بنابراین موفقیت بزرگی در این منطقه علیه تروریسم به دست آمده است.

 

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مهم این بود که همه جهانیان این نقطه را حائز اهمیت قرار دهند که تروریسم نمی تواند ابزار مفیدی برای هیچ کشوری باشد و در هر شرایطی می تواند خطر برای همه باشد؛ کما این که در زمینه داعش دیدیدم همان هایی که به آن کمک کردند، داعش برای امنیت خود آن کشورها خطر آفرید و عده ای از هموطنان بیگناه آنها را به شهادت رساند.

وی گفت: در این شرایط این جلسه تشکیل شد؛ جلسه امروز، جلسه بسیار بازی بود و سه کشور نطرات خود را به صراحت تبیین و بیان کردند و هدف اصلی به دنبال این جلسه تشکیل کنگره ملی سوری - سوری است تا از همه اقوام و مذاهب و احزاب فعال - چه آنهایی که طرفدار فعلی سوریه هستند و چه آنهایی که معارض هستند - در سوچی در آینده نزدیک اجتماع کنند و راجع به آینده کشور سوریه به بحث و مذاکره بپردازند و از آن کنگره زمینه برای تدوین قانون اساسی جدید فراهم شود.

 

روحانی افزود: و بر مبنای این قانون، این می تواند پیام صلح و ثبات برای کلیه منطقه باشد و سه کشور، همه کشورهای جهان را برای حمایت در مسیر صلح و ثبات در منطقه حساس خاورمیانه به ویژه در سوریه دعوت می کنند و همچنین برای کمک به بازگشت آوارگان به کشور و وطن خودشان و بازسازی سوریه برای این که مردم بتوانند زندگی راحتی را در آینده این کشور داشته باشند.

وی گفت: سه کشور در این جلسه نظرات خود را تبیین و بیان و موافقت خود را با انجام این کنگره در سوچی در آینده نزدیک اعلام کردند و وزرای خارجی سه کشور و روسای ستاد مشترک نیروهای مسلح سه کشور و سازمان های اطلاعاتی سه کشور کمک خواهند کرد تا زمینه لازم را برای تشکیل این کنگره ملی تسهیل و فراهم کنند و بسیار خوشحالم که شاهد آن هستیم که قدم جدید برای صلح و ثبات برای سوریه برداشته شده و امیدواریم با قدم های بعدی شاهد امنیت و یک انتخابات آزاد و قانون اساسی جدید در سوریه باشیم و ثبات و امنیت را در سوریه شاهد و گواه باشیم.

 

روحانی افزود: بار دیگر از رییس جمهور آقای پوتین برای این ابتکار و دعوت و رئیس جمهور اردوغان تشکر و سپاسگزاری می کنم و امیدوارم مسیر این سه کشور برای صلح و ثبات منطقه ادامه یابد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------