آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

واکنش ایران به ادعاهای ضد ایرانی مقام‌های انگلیس و عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات و موضع گیری های ضدایرانی مقامات انگلیسی و سعودی در سفر محمد بن سلمان به لندن را محکوم کرد.

به گزارش خبرآنلاین، قاسمی گفت: طنز جالبی است که مقامات انگلیسی در دیدار با مقامات کشوری مانند عربستان سعودی که متجاوز به یمن و عامل بروز فاجعه انسانی و جنایت جنگی در این کشور است و سالهاست اصلی ترین منبع، مروج و حامی افراط گرایی، تروریسم و جنگ افروزی در خاورمیانه و جهان است، اقدام به بیان چنین مواضع و اظهاراتی علیه ایران می کنند.

 

وی همچنین گفت: حمایت های سیاسی و تسلیحاتی انگلیس و برخی دیگر از کشورها مانند آمریکا از عربستان سعودی تهدیدی علیه امنیت، صلح و ثبات کل منطقه است. اینگونه همنوایی های انگلیس با ریاض، مسئولیت این کشور را در شکل گیری، تشدید و تداوم بحران های منطقه غرب آسیا سنگین تر و رسیدن به صلح و همکاری بین کشورهای منطقه را دشوار، طولانی و پرهزینه تر می کند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان افزود: انتظار از تمام کشورهای جهان و از جمله انگلیس و بصورت کلی از جامعه بین المللی این است که در اقدامی مسئولانه ریاض را برای توقف جنگ و خونریزی در یمن و صدور اندیشه های افراطی و تروریستی تحت فشار و بازخواست قرار دهند و منافع زودگذر اقتصادی شان را با صلح و امنیت بین المللی معامله نکنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------