آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

دوما، توافق منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا را تصویب کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مجلس دومای روسیه امروز پنجشنبه توافق ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به تصویب رساند.

به گزارش فارس، رسانه‌های روسی از تصویب توافق منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.

 

بنا بر نوشته خبرگزاری «تاس»، نمایندگان «دومای دولتی» که مجلس سفلی روسیه است، امروز پنجشنبه «توافق موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران را تصویب کردند».

 

طبق این گزارش، توافق مذکور در آستانه قزاقستان در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۸ (۲۷ اردیبهشت سال جاری) بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به امضا رسید.

   

«تیگران سورنی سرکیسیان» رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا پیشتر به خبرگزاری تاس گفته بود که انتظار می‌رود بعد از طی فرایند تصویب قانونی توافق مذکور بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در همه کشورهای مربوطه، این توافق از ابتدای سال ۲۰۱۹ اجرایی شود.

 

ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند و این اتحادیه در مسکو و همچنین «مینسک» پایتخت بلاروس دفتر دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------