آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش دادستان کل ترکیه به اظهارات وزیر خارجه سعودی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دفتر دادستان کل ترکیه به اظهارات وزیر خارجه سعودی مبنی بر اینکه باید پرونده خاشقچی در داخل عربستان بررسی و رسیدگی شود، واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، دفتر دادستان کل ترکیه تأکید کرد که متهمان قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی باید در ترکیه مجازات شوند.

 

دادستان کل ترکیه پنجشنبه (۲۴ آبان) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که محل جنایت قتل خاشقچی ترکیه است و دادگاه رسیدگی به این قتل نیز باید در این کشور برپا شود.

 

او گفت که قوانین ترکیه صراحتا تاکید دارد که باید متهمان در داخل اراضی این کشور محاکمه و مجازات شوند.

 

این اظهارات دادستان کل ترکیه در واکنش به سخنان امروز «عادل الجبیر»، وزیر خارجه سعودی مطرح شده است.

 

الجبیر ساعتی پیش در کنفرانس خبری خود گفت که متهمان و مقتول شهروند سعودی هستند و محل قتل (کنسولگری) نیز «خاک سعودی» است، بنابرین در داخل عربستان به پرونده قتل رسیدگی خواهد شد.

 

دادستان کل ترکیه ادعاهای سعودی‌ها مبنی بر همکاری با ترکیه را رد کرد و گفت که «بارها از مقام‌های سعودی خواستیم مظنونان قتل خاشقچی به ترکیه بازگردانده شود ولی آن‌ها پاسخی ندادند».

 

دادستانی کل ترکیه امروز بعد از گذشت بیش از ۴۰ روز تایید کرد که خاشقچی در کنسولگری سعودی قطعه قطعه شده و سپس به بیرون از ساختمان کنسولگری منتقل شده است.

 

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار متنفذ و منتقد آل سعود دوم مهر ماه بعد از ورود به کنسولگری سعودی در شهر استانبول ناپدید شد.

 

سعودی‌ها در ابتدا منکر ورود او به  کنسولگری شدند و بعد مدعی شدند که او پس از انجام کارهای خود از ساختمان کنسولگری خارج شده است.

 

با افشاگری‌های ترکیه و فشارهای بین‌المللی دادستانی کل سعودی بعد از یک هفته به قتل خاشقچی در کنسولگری اذعان کرد ولی مدعی شد که این قتل تصادفی و بر اثر درگیری اتفاق افتاده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------