آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

آمریکا: عراق را ۹۰ روز از تحریم خرید برق ایران معاف کردیم/ آلمان هواپیمایی ماهان را تحریم می‌کند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آمریکا: عراق را ۹۰ روز از تحریم خرید برق ایران معاف کردیم

به گزارش فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه گفت دولت این کشور معافیتی ۹۰ روزه به عراق اعطا کرده تا این کشور بتواند کماکان پرداخت‌های مربوط به خرید برق از ایران را ادامه دهد.

 

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از آبان‌ماه سال جاری تحریم‌های مربوط به صادرات انرژی ایران را از سر گرفت. واشنگتن، علی‌رغم این مجبور شده برخی از مشتری‌های ایران را از این تحریم‌ها معاف کند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نامش نکرده گفته واشنگتن در حال همکاری با عراق برای کاستن از وابستگی این کشور به گاز طبیعی ایران است. 

 

پیش از این یک مقام ارشد دولت عراق و یک مقام بانک مرکزی این کشور گفته‌ بودند بغداد در حال مذاکره با واشنگتن درباره نحوه پرداخت بهای مربوط به واردات انرژی از ایران است. دولت ترامپ گفته عراق نباید بهای این مبادلات را به یورو یا دلار آمریکا پرداخت کند. 

 

آلمان هواپیمایی ماهان را تحریم می‌کند

یک روزنامه آلمانی گزارش داده دولت این کشور بعد از رایزنی‌های فشرده به این نتیجه رسیده پروازهای شرکت هواپیمایی «ماهان» در فرودگاه‌های آلمان را معلق کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------