آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران

ایالات متحده و انگلیس امروز (پنجشنبه) دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کردند. به گزارش ایسنا،دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و دو…

افغانستان: آمادگی برای تامین نیاز کارخانجات ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی افغانستان گفت : در برهه زمانی کنونی و شرایط تحریم ها علیه ایران، کشور افغانستان آمادگی دارد مواد مورد نیاز کارخانجات ایران را به عنوان واسطه تامین کند.

به گزارش ایرنا، عبدالمتین قلندری شامگاه سه شنبه در نشست کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با موضوع بررسی راهکارهای توسعه تجارت کرمان و افغانستان با حضور هیات تجاری از این کشور افزود: فعالان اقتصادی 2 طرف باید با داشتن تعهد، مشکلات خود را صادقانه رفع کنند.

وی با بیان اینکه به کرمان آمدیم تا از فرصت های تجاری به نفع اقتصاد 2 کشور بهره ببریم اظهار داشت: کشورهای ایران و افغانستان مشترکات فرهنگی و زبانی بسیاری دارند و در بخش همکاری تجاری نیز جدا ناشدنی هستند.

 

رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی افغانستان گفت: میزان وادرات ایران از افغانستان اندک است و وجود برخی مشکلات گمرکی از جمله قرنطینه کردن میوه جات و فاسد شدن آنان در گمرک باید دور میز و با تبادل نظر بین 2 کشور رفع شود.

 

وی عنوان کرد: میوه مورد نیاز کشور افغانستان اینک از چین وارد می شود در حالی که در کرمان فرصت های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

 

قلندری افزود: باید از تجربه ایرانیان برای بهره برداری از معادن افغانستان بهره ببریم.

 

وی تصریح کرد: ترانزیت از استان هرمزگان آسان بوده و واردات از کراچی و چین هزینه بالایی برای افغانستان دارد زیرا کشور پاکستان از اموال افغانستان به عنوان اهرم فشار استفاده می کند.

رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت غزنی افغانستان افزود: تاجران افغانی در شرایط تحریم ها صادقانه در کنار ایران می مانند اما باید از فرصت های مشترک 2 کشور استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر موانعی از سوی دولت افغانستان ایجاد نشود فعالان اقتصادی می توانند صادرات افغانستان را به 2 برابر ارتقاء دهند و تاجران افغانی از هر نظر آمادگی همکاری با ایران را دارد.

این نشست شامگاه سه شنبه با حضور فعالان بازرگانی استان کرمان و افغانستان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------