آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اولین پست فیس بوکی ظریف بعد از پایان مذاکرات ژنو



پست فیس بوک ظریف بعد از مذاکرات ژنو

ظریف: امکان رسیدن به توافق وجود داشت

وزیر امور خارجه در فیس بوک خود درباره جو مذاکرات روزهای اخیر در ژنو نوشت که بحث ها جدی بود ولی فضای بحث بسیار محترمانه بود، امکان رسیدن به توافق با اکثر 1+5 وجود داشت ولی به هرحال نیاز بود که همه همراه باشند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پس از پایان مذاکرات ژنو در اولین پست فیس بوکی خود پیش از بازگشت به تهران این گونه نوشت:

ساعت 7 و نیم صبح یکشنبه به وقت ژنو و 10 صبح به وقت ایران عزیز است. قرار است کم کم برای بازگشت به تهران به فرودگاه برویم. لذا ممکن است نتوانم این گزارش را در ژنو تمام کنم.

در سه روز گذشته مذاکرات حساس و فشرده ای در ژنو داشتیم. به ویژه از بعدازظهر جمعه که وزرای خارجه 1+5 یکی پس از دیگری به ژنو سرازیر شدند.

علت آمدن وزرا، جدی شدن مذاکرات و تفاوت دیدگاه ها در داخل گروه 1+5 بود، به ویژه در میان اعضای غربی 1+5. برای همین هم آقای لاورف، وزیر امور خارجه روسیه و قائم مقام وزیر امور خارجه چین خیلی دیرتر بعدازظهر شنبه وارد شدند.

بیشتر مذاکرات هم در داخل اعضای غربی 1+5 بود. البته ما هم چند دور مذاکره طولانی با وزرای مختلف داشتیم و نهایتا هم یک جلسه دو ساعته تا حدود ساعت 12 و نیم بعد از نیمه شب شنبه با همه وزرا.

بحث ها طبیعتا جدی بود ولی فضای بحث بسیار محترمانه بود. امکان رسیدن به توافق با اکثر 1+5 وجود داشت ولی به هرحال نیاز بود که همه همراه باشند و از اظهارات علنی وزرا شنیده اید که یکی از هیئت ها قدری مشکل داشت.

به هرحال، در جلسه قرار شد برای رفع چند مشکل باقیمانده جلسه در روز 29 آبان مجددا تشکیل شود تا هیئت ها بتوانند مذاکرات را ادامه دهند. بعدهم مصاحبه مطبوعاتی مشترک با خانم اشتون در فضایی مثبت و بعد هم جلسه طولانی من با خبرنگاران ایرانی همراه هیئت تشکیل شد که تا ساعت 2 صبح ادامه داشت.

فعلا اگر اجازه بدهید همین جا خداحافظی کنم چون باید به فرودگاه بروم. انشاءالله از تهران مجددا گزارش خواهم داد.

/مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------