آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

لاوروف: پیشنهاد آمریکا در ژنو رضایت ایران و حمایت روسیه را جلب کرد



اخبار,پیشنهاد آمریکا در ژنو

لاوروف: پیشنهاد آمریکا در ژنو رضایت ایران و حمایت روسیه را جلب کرد

وزیر خارجه روسیه گفت: پیش‌نویس توافقنامه پیشنهادی آمریکا به اجلاس هسته‌بی ژنو مورد قبول ایران و حمایت روسیه قرار گرفته بود.

به گزارش ایسنا به نقل از اینترفاکس سرگئی لاوروف در مورد نشست وزیران خارجه ایران و گروه ١+٥ در ژنو، گفت که در این نشست، گروه ١+٥ برای تدوین یک سند مشترک (توافقنامه با ایران) تلاش ویژه‌ای به عمل نیاورده بود.

وی گفت: یک پیش‌نویس از سوی آمریکا و برخی دیگر از اعضای ١+٥ مطرح شد که بالاخره رضایت ایران و حمایت فعالانه روسیه و چند کشور دیگر را جلب کرد و اگر مورد قبول همه وزیران خارجه قرار می‌گرفت، تصویب می‌شد.

وی که برای دیداری رسمی به مصر سفر کرده است، افزود: در چنین صورتی، وزیران خارجه نحوه اجرایی کردن این توافقنامه را مورد بررسی قرار می‌دادند اما به نظر می‌رسید که اصلاحاتی در آن صورت گرفته بود که روسیه از آن‌ها مطلع نبود و سند اصلاح شده در آخرین لحظات و زمان ترک ژنو بین اعضای توزیع شد.

وزیر خارجه روسیه گفت که در نظر اول، هیات اعزامی کشور او "مشکلات عمده‌ای" در متن اصلاح شده سند مشاهده نکرد اما افزود: البته لازم است که نحوه جمله‌بندی سند، برای همه شرکت‌کنندگان در این روند، یعنی هم اعضای ١+٥ و هم ایران قابل قبول باشد.

وی تاکید کرد که گروه ١+٥ (آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و فرانسه + آلمان) با پیشنهاد مشترکی در اجلاس ژنو شرکت نکرده بودند.

لاوروف گفت: در حال حاضر چند سند وجود دارد؛ شامل سند پیشنهادی آمریکا، و متن اصلاح شده آن و این اسناد در نشست بعدی مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای شرکت کننده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اجلاس بعدی ١+٥ و ایران در روز ٢٠ نوامبر - چهارشنبه آینده - در ژنو برگزار می‌شود.

لاوروف گفت: در این نشست خواهیم دید که این موضوع چه پایانی خواهد داشت.

وزیر خارجه روسیه گفت: امیدوارم همه طرف‌های مذاکره نسبت به توافق‌هایی که تاکنون به دست آمده، تفاهم لازم را نشان بدهند و به خصوص لزوم دستیابی به توافقنامه مشترک، و نه سندهای پراکنده را درک کنند. 

/ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------