آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

مک‌کین: تحریم‌های جدید علیه ایران وضع نمی‌شوند



تحریم‌های جدید علیه ایران

مک‌کین: تحریم‌های جدید علیه ایران وضع نمی‌شوند

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که از هوداداران سرسخت تشدید تحریم‌ها علیه ایران است گفته بسته تحریم‌های جدید مجلس سنا فعلاً تصویب نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سناتور جان مک‌کین در گفت‌وگو با رسانه دولتی بی‌بی‌سی گفته است تحریم‌های بیشتر علیه ایران وضع نمی‌شوند.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که از طرفداران سرسخت تشدید تحریم‌ها علیه ایران است گفت: «من به گفت‌وگوها با ایران شک دارم اما تمایل داریم به دولت دو ماه فرصت بدهیم.»

مذاکرات بین ایران با پنج کشور عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان که به گروه 1+5 موسوم شده برای حل و فصل آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» می‌گویند انجام می‌شود.

در آخرین دور این مذاکرات که هفته گذشته در ژنو انجام شد طرفین در آستانه توافق قرار داشتند که لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه با طرح این ادعا که برخی از دغدغه‌های پاریس در مفاد قطعنامه پیشنهادی گنجانده نشده راه توافق را سد کرد.

بسیاری از کارشناسان، فرانسه را صدای پنهان اسرائیل در این مذاکرات توصیف کردند و سفیر فرانسه در اسرائیل هم روز چهارشنبه با اذعان به اینکه فرانسه دغدغه‌های اسرائیل را در این مذاکرات در نظر گرفته است گفت پاریس همواره در بحث ایران، طرفدار اسرائیل بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با لحنی تند هر گونه  توافق بین ایران و کشورهای 1+5 را «یک اشتباه تاریخی» توصیف کرده است. مذاکره‌کنندگان برخی از کشورهای 1+5 ، از جمله آمریکا پس از مذاکرات ژنو راهی تل‌آویو شده و مقامات اسرائیل را در جریان این مذاکرات قرار داده‌اند.

رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است. این رژیم از پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) خودداری کرده است.

ایران از کشورهای امضاکننده پیمان ان‌پی‌تی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. بازرسان آژانس تا کنون بارها از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده اما هرگز مدرکی دال بر انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی نیافته‌اند.

/فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------