آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

وزیر کشور:مذاکره با دولت عراق برای افزودن ٢ مرز جدید خسروی و دهلران برای زائران



اخبار,اخبار امروز, وزیر کشور

وزیر کشور اعلام کرد: ان‌شاءالله هم از مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و هم از مرزهای خسروی و دهلران بتوانیم زائرانمان را عبور دهیم؛ دولت در این راستا آمادگی کامل را دارد و استانهای مرزی تلاششان را انجام دادند و ما تجریه ٤ سال گذشته هم داریم که این موضوع می تواند در بهبود وضعیت امسال موثر باشد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در بدو ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تغییراتی که در بین استانداران آغاز شده امروز طی مراسمی شاهد معارفه استاندار جدید استان ایلام خواهیم بود.

 

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده در برگزاری مراسم بزرگ اربعین حسینی گفت: تلاشهایی در حوزه زیرساخت ها و پشتیبانی و ایجاد مرزهای جدید به جهت سهولت در انتقال زائران از سال گذشته در دست پیگیری بوده است.

 وزیر کشور با اشاره به مذاکرات انجام شده با دولت عراق برای ایجاد مرزهای جدید، گفت: در این مذاکرات ایجاد دو مرز دهلران و خسروی را مرتب مطرح کردیم و انها تا کنون با این موضوع موافقت کردند و ایجاد شرایط لازم برای اتخاذ تصمیم نهایی مهم و مرثر است لذا ما امادگی لازم را داریم و هر کمکی نیاز باشد از طریق استانهای همجوار انجام خواهیم داد.

 

 رحمانی فضلی گفت: ان‌شاءالله هم از مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و هم از مرزهای خسروی و دهلران بتوانیم زائرانمان را عبور دهیم؛ دولت در این راستا آمادگی کامل را دارد و استانهای مرزی تلاششان را انجام دادند و ما تجریه ٤ سال گذشته هم داریم که این موضوع می تواند در بهبود وضعیت سال جاری موثر باشد.

 

 

همچنین وزیر کشور ظهر امروز در جریان سفر به استان ایلام با حضور در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان با آیت الله لطفی دیدار و گفتگو کرد.

 

رحمانی فضلی در ابتدای این دیدار با ابلاغ سلام رئیس جمهوری به ایشان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف با کارگزاران نظام همواره بر ریشه یابی و برنامه ریزی به منظور مقابله با گسترش آسیب های اجتماعی تاکید کرده اند و مسئولان دستگاه های مختلف نیز تلاش دارند این رهنمودها را عملیاتی کنند.

 

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم بتوان راهکارهای اجرایی و ثمربخش به منظور کاهش ناهنجاری های اجتماعی در جامعه یافت و در آن راستا حرکت کرد.

 

رحمانی فضلی توجه به وفاق ملی با محور قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب را از برنامه های دولت دوازدهم ذکر کرد و اظهار داشت: تحقق این امر در تقویت امنیت ملی و مقابله با تهدیدات پیش روی نظام بسیار تعیین کننده است و هماهنگی و همراهی بیشتری میان دستگاه های مسئول در این عرصه باید وجود داشته باشد.

 

وی به در پیش بودن ایام اربعین حسینی اشاره و تاکید کرد: امسال دولت افزایش مرزهای رسمی تعیین شده برای تردد زائران اربعین حسینی را در دستور کار قرار داده و در این راستا مرزهای خسروی و چیلات (دهلران) در استان های کرمانشاه و ایلام علاوه بر سه مرز قبلی مهران، شلمچه و چزابه انشاء الله مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وزیر کشور ادامه داد: تجربه سالیان گذشته باید باعث شود امسال با هماهنگی بیشتری این کنگره عظیم را برگزار و مشکلات سال های گذشته به حداقل ممکن برسد.

 

رحمانی فضلی با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت امنیتی در مرزهای استان ایلام گفت: با وجود آنکه سالانه حدود چهار میلیون نفر از مرزهای استان ایلام به عتبات عالیات تردد می کنند ولی کمترین حادثه ای در این استان به وقوع پیوسته که نشان دهنده شرایط مناسب امنیت این استان است.

 

وی با تمجید از تلاش های چهارساله محمدرضا مروارید در ایام تصدی استانداری ایلام گفت: بدون شک از تجربیات ایشان در وزارت کشور استفاده خواهد شد و امیدواریم در دوره جدید با همراهی عموم مردم و دستگاه های مختلف این استان بیش از پیش در مسیر توسعه و پیشرفت گام بر دارد.

 

 

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------