آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

نماینده ایران در سازمان ملل: با هرگونه تلاش برای تضعیف برجام مقابله شود/ سازمان ملل رویکرد سازنده­‌تری اتخاذ کند



اخبار,اخبار امروز,نماینده ایران

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل جمع‌بندی دبیرکل مبنی بر این‌که "جهان بیش از هر زمان دیگر به اقدامات چندجانبه برای حل­ چالش‌های جهانی نیاز دارد" را مورد تایید قرار داد و از اقدامات برخی قدرت‌ها در تضعیف چندجانبه­‌گرایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی خوشرو در جریان جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع بحث در خصوص گزارش سالانه دبیرکل در مورد کار این سازمان،  برجام را به عنوان شاهدی بر ارزش دیپلماسی عنوان کرد و گفت: باید با هرگونه تلاش برای تضعیف این توافق که در نهایت منجر به تضعیف دیپلماسی و چندجانبه­‌گرایی خواهد شد، مقابله شود.

 

وی همچنین از دبیرخانه سازمان ملل متحد خواست، در ایفای نقش گزارشگری خود در خصوص برجام رویکرد سازنده­‌تری اتخاذ کند.

 

سفیر کشورمان با اشاره به تصویب معاهده ممنوعیت سلاح­‌های هسته­‌ای، آن را گامی به سمت  هدف غایی "جهان عاری از سلاح­‌های هسته­‌ای" دانست و گفت: این اقدام، اعتراض جمعی کشورهای جهان به پنجاه سال تخلف کشورهای دارای سلاح‌های هسته­‌ای از تعهدات خلع­ سلاحی‌شان است.

 

وی همچنین به روندهای نگران‌کننده­ «رقابت­ جدید تسلیحاتی هسته­‌ای» و «رقابت­ جدید مدرنیزه کردن تسلیحات هسته­‌ای» در کنار خواست قوی جامعه بین‌المللی برای پایان دادن فوری به این رقابت‌ها اشاره کرد و عدم ذکر این روندهای مهم در گزارش دبیرکل را یادآور شد.

 

خوشرو با اشاره به ایجاد دفتر مقابله با تروریسم به عنوان بخش جدیدی در دبیرخانه سازمان ملل متحد برای هدایت فعالیت­‌های مرتبط با مقابله با تروریسم، این اقدام را باعث تقویت انسجام و هماهنگی و بهبود ارتباطات داخلی و خارجی در این حوزه دانست.

 

وی در عین حال تاکید کرد: این اقدام باید ظرفیت سازمان ملل در پرداختن به علل ریشه­‌ای تروریسم و افراطی‌گری خشن را افزایش دهد. از این رو، وی خواستار اختصاص بودجه کافی به این دفتر از محل بودجه عادی سازمان ملل متحد شد و از این موضوع که در حال حاضر در ساختار جدید اغلب پست­‌ها از محل بودجه داوطلبانه تامین می‌شوند، ابراز نگرانی کرد.

 

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در ادامه به وضعیت منطقه خاورمیانه اشاره کرد و این منطقه را درگیر چالش‌های متعدد انسانی، اجتماعی و زیست­ محیطی دانست و گفت: دستیابی به صلح و توسعه پایدار اکنون فوری­‌ترین اولویت این منطقه است. لذا فرآیند تحول نظام ملل متحد باید به گونه­‌ای باشد که به کشورهای این منطقه در برآوردن نیازها و رفع چالش‌های خاص خود کمک کند.

 

وی خواستار آن شد که سازمان ملل متحد در تنویر افکار عمومی جهانی نقش هدایت‌کننده ایفاء کند و در این حوزه دنباله‌روی روندهای رسانه­‌ای هم­‌راستا با تمایلات کشورهای تامین‌کننده مالی نباشد.

 

سفیر کشورمان در پایان با اشاره به تلاش‌های دبیرکل جدید سازمان ملل متحد در ایجاد تحول در مدیریت این سازمان، تاکید کرد که این اقدامات باید توانایی اعضاء برای ایفای نقش نظارتی خود را تقویت کرده و نیز ماهیت بین دولتی، چندجانبه و بین­‌المللی این سازمان را حفظ کند.

 

وی گفت: کشور ما طرح­‌های دبیرکل برای ایجاد تحول را به دقت بررسی خواهد کرد و ایران مشارکت فعالی در مباحثات در این خصوص خواهد داشت.

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------