آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

ادعاهای ضدایرانی پادشاه سعودی در دیدار با پوتین



اخبار,اخبار امروز,پادشاه سعودی

پادشاه عربستان سعودی در دیدار با پوتین مدعی شد مداخله های ایران مانع برقراری صلح و امنیت در منطقه می شود.

 به گزارش واحد مرکزی خبر، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی که به روسیه سفر کرده است گفت باید راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا شود که یکپارچگی این کشور را حفظ کند.

 

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در مذاکرات رسمی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت عربستان و روسیه در بسیاری از پرونده ها با هم اتفاق نظر دارند.

 

وی افزود ما به تشدید تلاشها برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و خشکاندن منابع آن علاقه مند هستیم . ما بر اهمیت حل وفصل سیاسی بحران یمن تأکید داریم. از حل وفصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کنیم. ما بر حمایت از عراق و تمامیت ارضی آن و سلامت جبهه داخلی اش تأکید می کنیم.

 

پادشاه عربستان سعودی گفت: می خواهد پایتخت کشور فلسطین در شرق بیت المقدس باشد.

 

سلمان بن عبدالعزیز افزود: روسیه و عربستان به تلاش برای برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت ادامه خواهند داد. 

پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد در این خصوص متقاعد شده است که فرصت هایی برای ایجاد تنوع در همکاری های اقتصادی میان این کشور با روسیه وجود دارد.

 

پادشاه عربستان سعودی گفت: از سازمان ملل متحد می خواهد مرکزی بین المللی برای مبارزه با تروریسم تشکیل دهد. 

 

سلمان بن عبدالعزیز افزود: جامعه بین المللی باید بابت آنچه که در قبال مسلمانان روهینگیا در میانمار رخ داده است، مسئول شناخته شود.

 

ادعای شاه سعودی علیه ایران در دیدار با پوتین

روابط عربستان و روسیه ، موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله مسئله فلسطین ، یمن ، سوریه ، عراق و تروریسم از موضوعاتی بود که پادشاه عربستان در مذاکرات رسمی خود با رئیس جمهور روسیه مطرح و بر حل و فصل سیاسی بحران در یمن و سوریه تأکید و درباره ایران نیز ادعا کرد مداخله های این کشور مانع برقراری صلح و امنیت در منطقه است. 

 

سلمان بن عبد العزیز پادشاه عربستان در مذاکرات رسمی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت : ما روابط مستحکمی داریم . ما درباره بسیاری از موضوعات منطقه ای و بین المللی اتفاق نظر داریم و همواره درباره هر چیزی که در خدمت امنیت و صلح بین المللی باشد هماهنگی داریم و همکاری های مثبت بین دو کشور برای برقراری ثبات در بازارهای بین المللی به منظور خدمت به رشد اقتصاد جهانی ادامه دارد. ما کاملا معتقدیم که باید همکاری های خود را در بخش اقتصادی متنوع کنیم و بستر اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری را به وجود آوریم که باعث افزایش سرمایه گذاری بین دو کشور شود و تبادل تجاری بین دو کشور بر اساس طرح ۲۰۳۰ افزایش یابد.

 

شاه سعودی افزود: به تشدید تلاشها برای مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و خشکاندن منابع تروریسم علاقه مند هستیم. عربستان خواستار تأسیس مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم در سازمان ملل متحد شد و صد و هفتاد میلیون دلار نیز برای تأسیس آن پول داده است. عربستان همچنین مرکز جهانی مبارزه با اندیشه افراطی تأسیس کرده است.

 

وی گفت : ما بر لزوم پایان دادن به رنج و سختی ملت فلسطین و اینکه ابتکار صلح عربی و قطعنامه های بین المللی ، مرجع و مبنای رسیدن به صلح فراگیر و عادلانه باشد و حق ملت فلسطین را در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تضمین کند ،تأکید می کنیم . برقراری ثبات و امنیت در منطقه خلیج (فارس) و خاورمیانه یک ضرورت اساسی برای تحقق ثبات و صلح جهانی است که همین ایجاب می کند ایران به این مساله پایبند باشد و دست از مداخلات خود در امور منطقه بردارد تا ثبات و امنیت در آن برقرار شود.

 

سلمان بن عبد العزیز افزود در یمن بر اهمیت حل وفصل سیاسی بحران یمن بر مبنای طرح خلیج (فارس) و نتایج گفتگوهای ملی بین یمنی‌ها و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد که وحدت یمن و امنیت و ثبات آن را محقق کند تأکید می کنیم. درباره سوریه نیز ما خواستار تلاش برای اجرای مصوبات ژنو یک و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای ا منیت و یافتن راهکار سیاسی هستیم که امنیت و ثبات و وحدت سوریه و تمامیت ارضی اش را تضمین کند.

 

پادشاه سعودی گفت از جامعه بین المللی می خواهیم به مسئولیتهایش در خصوص مسلمانان روهینگیا عمل کند و راهکاری بیابد که از آنان در برابر خشونت و نقض حقوق بشر حمایت کند و از آنان رنج و مشقت برداشته شود. ما بر اهمیت حفظ وحدت عراق و تمامیت ارضی و یکپارچگی جبهه داخلی آن در جنگ با تروریسم تأکید می کنیم.

 

شاه سعودی گفت در پایان از شما دعوت می کنم به عربستان سفر کنید تا رایزنی های ما درباره مسائل مورد علاقه تکمیل و همکاری های دو جانبه بین دو کشور در همه زمینه گسترش یابد.

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------