آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

تصویب طرح تازه‌ای علیه برنامه موشکی ایران در یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا



اخبار,اخبار امروز, مجلس نمایندگان آمریکا

اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دقایقی پیش طرح تازه‌ای را علیه برنامه موشکی ایران تصویب کردند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی به ریاست اد رویس طرح تازه‌ای برای تشدید فشارها به برنامه موشکی ایران تصویب کرد.

 

این طرح که «قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» نام دارد تحریم جدیدی علیه برنامه موشکی ایران وضع نمی‌کند اما امکان اعمال تحریم‌های جدید را برای دولت آمریکا فراهم می‌کند.

 

به موجب این طرح، دولت آمریکا موظف است ظرف نهایتا ۳۰ روز پس از هر آزمایش موشکی ایران، به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و کمیته روابط خارجی سنا گزارش دهد که آیا این آزمایش با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همخوانی داشته است یا خیر.

 

چنانچه دولت آمریکا تایید کند که آزمایش موشکی مذکور ناقض قطعنامه شورای امنیت بوده، باید فهرستی از افرادی که دستور آزمایش را صادر کرده‌اند و همچنین گزارشی درباره اینکه آیا این افراد هم اکنون تحت تحریم قرار دارند یا نه، به کنگره ارائه دهد.

 

این طرح برای تصویب نهایی باید در صحن اصلی مجلس نمایندگان و سنا به تصویب رسیده و رئیس جمهور نیز آن را امضا کند.

 

اختلاف جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره برجام در جلسه کمیته فرعی مجلس آمریکا

 برد شرمن، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در جلسه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای بررسی متن قانون افزایش تحریم های ایران به سبب برنامه موشکی این کشور مدعی شد: ما به سختگیرانه‌ترین تحریم ها با بهترین توضیحات نیاز داریم تا پیامی را به ایران و متحدانمان در اتحادیه اروپا مخابره کنیم. طرح افزایش تحریم های ایران با حمایت گسترده دو حزب آمریکا همراه است. 

 

 

لوئیس فرنکل، نماینده دموکرات ایالت فلوریدا نیز در این نشست گفت: عدم تایید برجام، بحرانی است که به دست خودمان ایجاد می شود. این توافق نیازمند بررسی بیشتر و نه کنار گذاشتن است. تام گرت نماینده جموریخواه ایالت جورجیا نیز مدعی شد ایران به برجام پایبند نبوده است. این توافق به مثابه یک شکست و ایران یک تهدید بزرگ در آینده است.

 

 

دیوید نیکلا سیسیلاین، نماینده دموکرات ایالت رود آیلند در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه بررسی متن قانون افزایش تحریم های ایران به سبب برنامه موشکی این کشور ضمن تاکید بر اهمیت تایید برجام گفت: چندین دهه طول کشیده تا این توافق حاصل شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------