آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

وزیر خارجه آمریکا: خواهان برجام از طریق توافقی ثانویه هستیم



اخبار,اخبار امروز,وزیر خارجه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما خواهان حفظ توافق هسته‌ای به شکل کنونی و در عین حال رفع نواقص و نقاط ضعف آن هستیم.

به گزارش ایسنا، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که در آن گفته بود توافق هسته‌ای با ایران را تایید نخواهد کرد، گفت: آنچه رئیس‌جمهور می‌خواهد رسیدگی جامع به تمام تهدیدات ایران است اما دولت قبلی در این توافق تنها روی مساله هسته‌ای متمرکز بود. توافق هسته‌ای ایرادات و نقاط ضعف زیادی دارد.

 

تیلرسون ادامه داد: اکنون ما می‌خواهیم هم به این ایرادات بپردازیم و هم یک استراتژی گسترده‌تر برای مواجهه با تهدیدات ایران علیه منطقه داشته باشیم.

 

وی همچنین گفت: مردم باید بدانند که رئیس‌جمهور می‌خواهد با همکاری با متحدان‌مان این نقاط ضعف را برطرف کند که ممکن است در توافقی ثانویه گنجانده شود و به علاوه به طیف گسترده‌ای از تهدیدات ایران از جمله موشک‌های بالستیک حمایت از تروریسم و گروه‌هایی مانند حزب الله و حماس،‌ حمایت از شورشیان در یمن و سوریه رسیدگی کند. هر جا در منطقه نگاه بیندازید می‌بینید که ایران در حال بی‌ثبات کردن آن است.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار کرد: با نظر وزیر دفاع موافق است که ماندن در توافق هسته‌ای به نفع امنیت ملی ماست. فکر می‌کنم نظر رئیس‌جمهور هم همین باشد. از این رو رئیس‌جمهور تصمیم گرفت تا با ماندن در توافق هسته‌ای با دیگر طرف‌ها و امضاء کنندگان و متحدان اروپایی‌مان در توافق همکاری کند و به نقاط ضعف توافق رسیدگی کند. این کار ممکن است از طریق یک توافق ثانویه انجام شود.

 

تیلرسون یادآور شد، ما می‌خواهیم این توافق را همان‌گونه که هست حفظ کنیم. آن را به طور کامل اجرا کنیم و از پایبندی ایران به این توافق اطمینان یابیم و سپس روند رسیدگی به ایرادات توافق را آغاز کنیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------