آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تاکید موگرینی بر ادامه تعهد اروپا به برجام



اخبار,اخبار امروز,موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا پیامی بسیار قوی و روشن در خصوص اجرای کامل توافقنامه هسته‌ای ایران دادند.

به گزارش ایسنا فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به اجلاس سران اروپا در مقر شورای اروپا در بروکسل گفت: ما درباره توافقنامه هسته ای ایران بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد. همانطور که دیدید، وزرای خارجه بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا پیامی بسیار قوی و روشن در این خصوص دادند.

 

وی ادامه داد: ما همچنان به طور کامل به اجرای کامل این توافقنامه توسط همه طرفهای (امضا کننده) قرارداد متعهد هستیم. ما این توافقنامه را جزء منافع کلیدی اتحادیه اروپا و منطقه می دانیم. ما همین موضع را از طرف دیگر شرکا در جهان از روسیه تا چین تا اتحادیه آفریقا و بقیه جامعه بین المللی شاهدیم؛ بنابراین ما انتظار داریم امروز رؤسای دولتها از این موضع حمایت و آن را تقویت کنند یعنی پیامی قوی برای تداوم و تاکید بر حفظ این توافقنامه از طرف اتحادیه اروپا بدهند. 

 

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز  پیش از نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل در حضور خبرنگاران اظهار داشت: قرار است امروز ما در مورد مسائل زیادی با هم گفتگو کنیم. از جمله مسائلی که می خواهیم در موردش صحبت کنیم، سیاسی خارجی است که یکی از آنها توافقنامه هسته ای با ایران است. می دانید که سران آلمان، فرانسه و انگلیس با صدور بیانیه مشترکی در این باره آشکارا همانند وزرای خارجه ما این مساله را روشن کردند که ما از این توافقنامه حمایت می کنیم. 

 

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه هم روز پنجشنبه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست پایبندی کامل به توافق هسته ای سال 2015 ایران را تضمین کند.

 

دفتر مکرون پس از دیدار وی با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد مکرون از آژانس بین المللی انرژی خواست پایبندی کامل به مفاد این توافقنامه را در همه ابعاد آن تضمین کند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------