آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: مذاکرات روحانی، پوتین و الهام علی‌اف با محوریت مسائل منطقه و برجام است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مذاکرات روسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان فرصت مناسبی برای بحث در خصوص مسائل منطقه و چندجانبه خواهد بود.

محمدجواد ظریف با حضور در غرفه ایسنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص دیدارهای فردای روحانی با پوتین رییس جمهور روسیه و الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان، گفت: ما جلسه سه جانبه‌ای خواهیم داشت که در آن روسای جمهور سه کشور در خصوص همکاری‌های مشترک به ویژه در حوزه ترانزیت و انرژی گفت وگو خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: این فرصت خوبی خواهد بود بعد از جلسه اولی که روسای جمهور در باکو داشتند تا بتوانند این همکاری‌ها را تقویت کنند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسیر خط آهن کریدور جنوب به شمال را داریم که از خلیج فارس و ان شاءالله در آینده دریای عمان تا مرز آذربایجان و در واقع مجموعه کشورهای مشترک المنافع شوروی سابق خواهد رفت.

 

ظریف گفت: همین طور مذاکرات سه جانبه روسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه فرصتی خواهد بود تا در خصوص همکاری در زمینه انرژی چه انرژی های فسیلی و چه برق گفت وگو کنند.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکرات دوجانبه رییس جمهور ایران با همتایان روس و آذربایجانی خود، افزود: موضوعات مختلفی در حوزه دوجانبه با آقای پوتین مطرح خواهده شد. حتما در خصوص مسائل منطقه‌ای، بحث سوریه و عراق موضوعاتی خواهند بود که با ایشان مطرح خواهد شد. علاوه بر این گفت‌وگوهایی با محوریت برجام نیز انجام خواهد شد.

 

 

 

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در ملاقات با آقای الهام علی اف در خصوص همکاری‌هایمان در خزر مذاکره خواهیم کرد. همچنین سایر همکاری‌های دوجانبه در این دیدار مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

ظریف تاکید کرد: دیدار روسای جمهور ایران و آذربایجان و مسکو فرصت بسیار خوبی خواهد بود تا طی مذاکرات چندساعته گفت وگوهای خوب بین طرفین شکل بگیرد. دو رییس جمهور با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد و فرصت برای تبادل نظر و استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری فراهم می شود.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اخباری در خصوص سفر قریب الوقوع شما به ترکیه منتشر شده است، محور این سفر چه خواهد بود، گفت: من عموما به کشورهای همسایه سفرهای زیادی دارم. در آینده به ترکیه هم سفر خواهم کرد ولی این سفر ظرف امروز و فردا نخواهد بود.

 

ظریف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رویکرد اتحادیه اروپا در قبال برجام چقدر در راستای صحبت های مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: آنچه که تا الان اتفاق افتاده است این است که اروپایی ها حرف های خوبی زده اند ولی باید اطمینان حاصل کنیم که در عمل هم آنچه در اصل گفته اند را اجرایی خواهند کرد. فعلا در حوزه روابط اقتصادی اروپایی ها همراهی می‌کنند البته بانک‌های اروپایی بعضی معذورات را قبل از آقای ترامپ داشته و الان هم دارند ولی در سایر حوزه ها اروپایی ها همکاری کردند و باید ببینیم در آینده چگونه همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند حمایتشان از برجام را در عمل هم نشان می‌دهند.

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------