آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

بررسی آخرین تحولات منطقه در گفت‌وگوی وزرای دفاع ایران و عراق



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و گوی تلفنی با وزیر دفاع عراق آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را بررسی و بر همکاری و تلاش بیشتر برای نابودی کامل تروریست ها تاکید کرد.

 به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در این گفت و گو، آزادسازی شهر القائم عراق و پیروزی های اخیر میدانی را به وزیر دفاع و ملت عراق تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد :به زودی امنیت در سراسر کشور عراق برقرار شود.

 

وی با بیان اینکه کاری که ارتش و مردم عراق انجام دادند در تاریخ مبارزات منطقه ثبت و ضبط خواهد شد، افزود: آمادگی خود را برای کمک به بازسازی عراق با بهره گیری از تمام ظرفیت ها اعلام می کنیم و شرایط لازم برای همکاری براساس تفاهمنامه ای که در سفر جنابعالی به تهران امضا شد، کاملا مهیاست.

 

حاتمی با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، از تلاش وافر وزیر دفاع و همه فرماندهان عراقی برای برقراری امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) تشکر و قدردانی کرد.

 

وزیر دفاع عراق نیز در این گفت و گوی تلفنی با تبریک انتصاب امیر حاتمی به عنوان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد :در این دوره شاهد توسعه همکاری های دفاعی بین دو کشور ایران و عراق باشیم.

 

سرلشکر عرفان محمود الحیالی پیروزی ارتش عراق بر تروریست های تکفیری را پیروزی همه ملت های منطقه دانست و تصریح کرد: این گروه های تروریستی موجب بی ثباتی و ناامنی در منطقه شدند و امیدواریم در آینده شاهد ریشه کن شدن این تروریست ها به طور کامل باشیم.

 

وی اظهار داشت: حمایت ها و پشتیبانی های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت و ثبات در عراق و منطقه را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

 

وزیر دفاع عراق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام پیاده روی اربعین حسینی تاکید کرد: به همه فرماندهان دستور داده ام که نهایت سعی و تلاش خود را برای برقراری امنیت زائرین به بهترین نحو به کار گیرند.

 

الحیالی در پایان این گفت و گوی تلفنی از امیر سرتیپ حاتمی برای سفر به عراق دعوت کرد.  

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------