آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

قاسمی:هیچ ارتباطی بین بدهی انگلیس به ایران و پرونده نازنین زاغری وجود ندارد / تحولات زیمباوه را تحت‌نظر داریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که هیچ ارتباطی بین بدهی انگلیس به ایران و پرونده نازنین زاغری وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی درباره اخبار برخی رسانه‌های بریتانیایی مبنی بر پرداخت بدهی دولت انگلیس به ایران و تلاش آنها برای ارتباط این موضوع با پرونده خانم نازنین زاغری اظهار داشت: پرونده نازنین زاغری در دادگاه ایران بررسی و پس از طی مراحل حقوقی لازم، برای وی محکومیت صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه ایران از مدت‌ها قبل برای دریافت حقوق‌حقه مردم ایران از دولت انگلیس تلاشی وافر  و مذاکرات  طولانی و مفصلی  داشته و این موضوع را  از طرق مختلف پیگیری کرده، تاکید کرد: پرونده نازنین زاغری و موضوع پرداخت بدهی دو مسئله جدا از یکدیگر هستند و هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد و هرگونه ارتباط دادن این موضوعات به یکدیگر کاملا خلاف و مردود است.

 

بهرام قاسمی با اشاره به تحولات اخیر در زیمباوه اظهار داشت: ایران با دقت تمام تحولات  کشور زیمباوه را تحت نظر دارد و از همه  طرف‌های ذیربط در حوادث و تحولات  اخیر این کشور می خواهد معضلات و مشکلات پیش آمده در آن کشور را از طریق گفت‌وگو و صرفا با استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز  و در چارچوب قانون اساسی و روند دمکراتیک و به دور از هرگونه خشونت و توسل به زور و براساس خواسته و منافع مردم زیمبابوه حل‌وفصل کنند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش‌هایی که از سوی نهادهای آفریقایی به‌خصوص اتحادیه آفریقا و سادک و نیز برخی رهبران آفریقایی برای حل  مشکلات پیش آمده در زیمبابوه در جریان است، اظهار امیدواری کرد این تلاش‌ها هر چه سریع‌تر به نتیجه مطلوب رسیده و موجب استقرار و استمرار  آرامش، ثبات و حکومت قانون در کشور دوست زیمبابوه شود.

 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------