آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

دفاع رایس از سیاست اوباما در قبال ایران



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته ای

اخبار سیاست خارجی - دفاع رایس از سیاست اوباما در قبال ایران

مشاور امنیت ملی باراک اوباما با تکرار ادعاهای سابق دولت آمریکا گفت: ما هر آن‌چه که باید انجام خواهیم داد تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم و در مذاکرات خود با تهران تحت هیچ شرایطی یک توافق بد را حتی اگر به معنی «هیچ توافقی باشد» قبول نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود خطاب به مجمع رهبران یهودیان امریکا که متن آن در پایگاه اینترنتی کاخ سفید منتشر شده در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به اظهار نظر پرداخت.

وی گفت: هنگامی که رهبران تهران به صحبت درباره پایان دادن به اسرائیل می‌پردازند این یکی از دلایلی است که آمریکا را مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌کند.

وی مدعی شد: ما تحت رهبری باراک اوباما فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بی‌سابقه ای را بر ایران اعمال کرده‌ایم ما ایران را به پای میز مذاکره کشانده‌ایم و یک طرح اقدام مشترک را که پیشرفت ایران در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش را به حال تعلیق درآورد امضا کردیم و برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته این برنامه را در زمینه جنبه‌های کلیدی آن به عقب کشیده‌ایم.

مشاور امنیت ملی باراک اوباما تصریح کرد : این توافقنامه موقت به ما فضا و زمانی را داد تا برای مذاکره در خصوص راه حل جامع تلاش کنیم ما تا به امروز در زمینه برخی از مسائل کلیدی پیشرفتی معنادار حاصل کرده‌ایم؛ اگرچه در خصوص برخی مسائل دیگر هنوز از پیشرفت دور هستیم در نتیجه آن ما همراه با اتحادیه اروپا ، آلمان ودیگر اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل تصمیم گرفتیم این توافق موقت را تا ۲۴ نوامبر تمدید کنیم.

وی اظهار کرد: هدف ما مشخص است؛ یک توافق جامع و معتبر که برای جهان تضمین کند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و اطمینان دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است.

وی مدعی شد: باید در خصوص دو مسئله صریح باشم؛ نخست این‌که ما تحت هیچ شرایطی یک توافق بد با ایران حتی اگر به معنی برقراری هیچ توافقی باشد قبول نخواهیم کرد و دوم این‌که آنچه را که باید انجام خواهیم داد تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم.

رایس ادامه داد: همه این تلاش‌ها ریشه در دوستی بسیار ویژه میان آمریکا و اسرائیل دارد که سابقه آن به زمان تشکیل اسرائیل تا به امروز می‌رسد.

وی همچنین در اظهار نظری در خصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: اکنون زمان نگرانی برای همه کسانی است که به اسرائیل اهمیت می‌دهند.

وی به مخاطبان خود در مجمع رهبران یهودی آمریکا گفت: یک مسئله است که شما هرگز نباید نگران آن باشید؛ حمایت آمریکا از اسرائیل است. همانطور که باراک اوباما پیشتر در بیت المقدس به اسرائیلی‌ها گفت، تا زمانی که آمریکا وجود دارد شما تنها نیستید.

سوزان رایس مدعی شد: اسرائیل از حق مسلم برای دفاع از خود همچون هر کس دیگری برخوردار است.

وی همچنین با تکرار اتهامات آمریکا علیه فلسطینی‌ها مدعی شد: باراک اوباما در خصوص این‌که چه کسی مسئول خشونت بوده صریح بوده است.

وی حماس را مسوول این خشونت‌ها دانست.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------